telegram940 چگونه آب بخوریم تا تشنه نشویم؟ | اخبار روز
گفتگو با خردمندان و دانشوران ، پاداشی کمیاب است.
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
خانه » سبک زندگی » چگونه آب بخوریم تا تشنه نشویم؟
چگونه آب بخوریم تا تشنه نشویم؟

چگونه آب بخوریم تا تشنه نشویم؟

خیلی ها قبل از اذان صبح تا می توانند آب می نوشند و با این کار می خواهند با حس تشنگی در طول روز مقابله کنند.

به گزارش اوج نیوز،در صورتی که هر قدر هم آب بنوشند، خیلی فایده نخواهد داشت و تا قبل از ظهر دفع خواهد شد. در مقابل، آب موجود در سبزی ها و میوه ها دیرتر دفع شده و در نتیجه مصرف آنها مفید خواهد بود. بنابراین بهتر است به جای نوشیدن مقدار زیاد آب در وعده سحر، در فاصله میان افطار تا سحر از مواد غذایی مناسب برای رفع کم آبی و تشنگی در طول روز کمک بگیرید.

برخی افراد تشنگی را تحمل می کنند و با تصور این که این وضع مشکلی برایشان ایجاد نخواهد کرد به فکر رساندن آب کافی به بدنشان نیستند. در حالی که کم آبی می تواند عوارض جبران ناپذیری بر جا بگذارد و به همین دلیل باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر لادن گیاهی، متخصص تغذیه در این باره چنین توضیح می دهد: روزه داری در روزهای گرم و طولانی تابستان موجب کم آبی بدن خواهد شد و به همین دلیل باید در فاصله میان افطار تا سحر از مواد غذایی و نوشیدنی های مناسب استفاده کنیم تا بدن با کم آبی و مشکلات ناشی از آن روبه رو نشود.

وی با اشاره به مشکلات و عوارضی که در اثر کم آبی ایجاد می شود، می گوید: کم آبی بدن، می تواند تمرکز فرد را کاهش داده و موجب کاهش کارایی ذهنی و جسمی او شود که این موضوع بویژه درباره سالمندان و نوجوانان اهمیت بیشتری پیدا می کند.

این متخصص تغذیه یادآور می شود: بنابراین در وعده سحر و افطار باید آبرسانی کافی و مناسبی صورت گیرد تا عملکرد سلول های بدن، بویژه سلول های کبدی، مغزی و کلیوی با مشکلی مواجه نشود.

دکتر گیاهی با تاکید بر اهمیت مصرف میوه ها و سبزیجات به مقدار کافی می گوید: در طول این ماه حتما باید از رژیم هایی استفاده کنید که حاوی میوه ها و سبزیجات زیادی است، به عبارت دیگر بهتر است رژیم غذایی در این ماه به رژیم های گیاهخواری نزدیک تر شود.

این متخصص تغذیه ضمن بیان این که ۲۰ درصد از نیاز بدن به مایعات در حالت عادی باید از میوه ها و سبزیجات تامین شود، می گوید: بعضی از میوه ها و سبزیجات در مقایسه با دیگر مواد این گروه آب بیشتری دارد و به همین دلیل مصرف آنها در ماه رمضان بهتر خواهد بود. میوه هایی مانند زردآلو، هلو، طالبی، توت فرنگی، خیار، هندوانه، سیب، موز و انگور رسیده که بهتر است سرد هم مصرف شود، ازجمله این موارد است که تا حد زیادی می تواند در برابر تشنگی به روزه داران کمک کند.

وی می افــزاید: بیش از ۸۵ تا ۹۵ درصد وزن این میوه ها از آب تشکیل شده و به دلیل این که فیبر دارد، آب آنها به تدریج در بدن آزاد خواهد شد و به همین دلیل به خوبی می تواند در برابر تشنگی به فرد کمک کند.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه


شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

خرید کریو
تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز

دیجی چارتر خرید بلیط هواپیما

خرید vpn