×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

اجزای تشکیل دهنده پکیج ایران رادیاتور​ چیست؟ + چگونگی تعمیر قطعات

برای تعمیر انواع پکیج ایران رادیاتور باید حتما نگاهی به فهرست اجزای تشکیل دهنده این تجهیزات بیندازید. این سیستم های گرمایشی از بخش های مختلفی تشکیل شده اند که هر یک از آن ها در طولانی مدت با آسیب های جدی روبرو می شوند. برخی اجزا حساسیت بیشتری نسبت به سایر قطعات دارند و باید به خوبی نگهداری شوند. در مرکز تعمیر قطعات و اجزای پکیج ایران رادیاتور به کلیه قطعات فنی پکیج و روش تعمیر آن ها توجه می شود. در این بخش بیشتر با این اجزای فنی آشنا می شوید.

اجزای تشکیل دهنده پکیج ایران رادیاتور

آشنایی با کیت جرقه زدن

یکی از اساسی ترین قطعات سیستم پکیج های ایران رادیاتور، کیت جرقه زن این سیستم های گرمایشی است که برای روشن شدن مشعل به کار می رود. این کیت ها به دلایل مختلفی دچار مشکل می شوند و کیفیت عملکرد اولیه را از دست می دهند. خرابی های چینی الکترود کیت جرقه زن، شکستگی نوک الکترود، خرابی و شکستگی سوکت الکترود و… سبب آسیب دیدگی این قطعه خواهد شد. در صورت بروز این آسیب ها باید حتما الکترود دستگاه را تعویض کنید.

فن پکیج ایران رادیاتور

در مرکز تعمیر تخصصی قطعات و اجزای پکیج ایران رادیاتور، قطعه فن نیز یکی از اساسی ترین ها است. با استفاده از فن، دود سیستم پکیج از داخل دستگاه خارج می شود. با وجود فن امنیت دستگاه پکیج شما افزایش می یابد و از بروز آتش سوزی و خفگی ناشی از دود پیشگیری خواهد شد.

قطعه پمپ آب پکیج

هدایت آب گرم تولید شده با استفاده از حرارت و گرمایش سیستم پکیج، بر عهده پمپ آب است. رفع خرابی این قطعه یک فرایند تخصصی است و باید زیر نظر کارشناسان فنی حرفه ای انجام شود. عملکرد پمپ دستگاه در پکیج های تک مبدله و دو مبدله با هم متفاوت است. باید حتما به تفاوت های این دو نوع پکیج دقت داشته باشید.

 

https://orginal-service.com/

قطعه شیر سه طرفه پکیج

برای تعمیر قطعات و اجزای پکیج ایران رادیاتور، حتما به سلامت قطعه شیر سه طرفه نیز دقت داشته باشید که وظایف مهمی در سیستم پکیج بر عهده دارد. باز و بسته شدن جریان آب مصرفی بر عهده این قطعه است. ورودی های اصلی و قسمت خروجی شیر سه طرفه برای مکش پمپ و انتقال آب به شوفاژها اهمیت زیادی دارند.

قطعه بوبین شیر گاز

بوبین شیر گاز برای قطع و وصل کردن میزان گاز ورودی به دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه مهم، با بروز هر مشکلی سبب خسارت و آتش سوزی در پکیج گرمایشی شما می شود. در صورت بروز هر گونه خرابی در آن باید در سریع ترین زمان ممکن به کارشناسان فنی مربوطه مراجعه کرده و این موارد را پیگیری کنید.

قطعات بخش مجری فرمان پکیج

برای اجرای انواع دستورهای برد پکیج، قطعات بخش مجری فرمان مورد استفاده قرار می گیرند. هر یک از این قطعات عکس العمل خاصی نسبت به این فرمان ها نشان می دهند و دسته بندی های گوناگونی دارند. از میان آن ها می توان به شیر کنترلی گاز، فن تخلیه دود دستگاه، شیر موتوری و… اشاره کرد که سلامت هر یک از آن ها بر کیفیت عملکرد کلی دستگاه تاثیر به سزایی بر جای می گذارد.

حسگرهای پکیج دیواری

برای تعمیر قطعات و اجزای پکیج ایران رادیاتور حتما به حسگرهای موجود در سیستم پکیج دقت داشته باشید. این قطعه وظیفه گزارش عملکردهای متفاوت سیستم پکیج را بر عهده دارد. این قطعه از چند بخش زیر تشکیل شده است:

  1. ترموستات حد و دود پکیج
  2. گیج و پرشر سوییچ آب و هوا
  3. فولومتر و فلوسوییچ
  4. سنسورهای حرارتی

قطعات الکترونیکی سیستم پکیج

در تقسیم بندی قطعات پکیج ایران رادیاتور، قطعات الکترونیکی و مکانیکی این تجهیزات نیز مورد توجه قرار می گیرند. قطعات الکترونیکی پکیج در چند دسته بندی مهم مورد توجه قرار می گیرند:

  1. برد دستگاه که وظیفه کنترل عملکرد اجزای مختلف و فرمان های درخواستی مصرف کننده را انتقال می دهد.
  2. قطعاتی که از برد دستگاه دستور می پذیرند.
  3. قطعاتی که تغییرات را به برد دستگاه گزارش می دهند. دستورات بعدی سیستم پکیج به نوع عملکرد این قطعات بستگی دارد.

قطعات مکانیکی پکیج

تعمیر تخصصی قطعات و اجزای پکیج ایران رادیاتور شامل اجزای مکانیکی این تجهیزات است که هر یک برای انجام یک فرایند به خصوص مورد استفاده قرار می گیرند. این قطعات را در لیست زیر مشاهده می کنید:

  1. منبع انبساط سیستم پکیج
  2. برنز شعله
  3. هود و محفظه احتراق پکیج
  4. بلوک های چپ و راست
  5. مبدل حرارتی

 

تعمیرات پکیج ایران رادیاتور

پرشر سویچ آب

کنترل مدار آب مصرفی بر عهده قطعه پرشر سوییچ آب دستگاه پکیج است. در صورت بروز خرابی در این قطعه باید تعمیر و تعویض آن را به مرکز معتبر تعمیر قطعات و اجزای پکیج ایران رادیاتور بسپارید. این قطعه به میزان فشار مشخصی حساسیت نشان می دهد. برای تست آن می توانید از یک اهم متر استفاده کنید. در صورت بسته بودن پرشر سوییچ، قطعه سالم است و در صورت باز بودن باید به خرابی آن پی ببرید.

قطعه برد پکیج ایران رادیاتور

برای استفاده از خدمات تعمیر پکیج های ایران رادیاتور باید حتما به قطعه برد دستگاه نیز دقت داشته باشید. در صورت بروز خرابی این قطعه، مغز سیستم پکیج از بین می رود که اختلالات جدی در عملکرد دستگاه به وجود می آورد. در صورت خرابی این قطعه، تعمیر آن چندان کارایی ندارد و در بیشتر موارد باید حتما آن را تعویض کنید. برد دستگاه پکیج قیمت بالایی دارد؛ به همین دلیل باید همواره به نگهداری اصولی از آن دقت داشته باشید.

تعمیرات پکیج ایران رادیاتور زیر نظر متخصص

در مرکز تعمیر پکیج ایران رادیاتور اصفهان با روش های تخصصی تعمیر این قطعات را انجام می دهند. انجام تعمیرات پکیج توسط متخصص علاوه بر آشنایی آن ها با قطعات و رعایت ایمنی، می توانند در صورتی خرابی قطعات سریعا آن را با قطعه ی اورجینال تعویض نمایند.

نتیجه گیری

تعمیر تخصصی قطعات و اجزای پکیج ایران رادیاتور یکی از ضروری ترین نکات نگهداری از این سیستم های گرمایشی است. در صورت سرویسکاری دوره ای این تجهیزات بروز مشکلات و اختلالات در سیستم فنی این تجهیزات گرمایشی به حداقل می رسد. شما می توانید با ارزیابی قطعات اصلی سیستم ها، کیفیت عملکرد بخش های مختلف آن را افزایش دهید. خرابی هر یک از قطعات پکیج سبب ایجاد اختلال در بخش های دیگر نیز می شوند. به همین خاطر باید کوچکترین مشکلات فنی در قسمت های مختلف را برطرف کنید.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true

بت اسپات