×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

بهترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهرهای توریستی ایران

مناظر طبیعت کشور عزیزمان ایران، با زیبایی‌های چشم‌نواز و منحصر‌به‌فردش، اشتیاق هر فردی را برای سفر دوچندان می‌کند. تصور کنید صبح یکی از روزهای خوب خدا، چشمتان را در یک اقامتگاه آرام باز کنید و روبه‌رویتان مناظری شگفت‌انگیز و جادویی دلبری کند. آیا این سفر از بهترین سفرهای عمرتان نخواهد بود؟ در این نوشتار از سفرمارکت شما را با بهترین اقامتگاه‌های بوم‌‎گردی شهرهای توریستی ایران آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

بهترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی

درباره اقامتگاه‌های بوم‌گردی بیشتر بدانید!

واژه بوم به معنی مسکن طبیعی است. اقامتگاه‌های بوم‌گردی خانه‌هایی در مناطق طبیعی هستند که بر اساس قوانین دقیق محیط‌زیستی ساخته شده و میزبان مسافران مختلف هستند. معمولاً اندازه اقامتگاه‌های بوم‌گردی‌ کوچک بوده و حداکثر تعداد واحدهای آن‌ها ۳۰ واحد است. به طور معمول، اقامتگاه‌های بوم‌گردی توسط اهالی محلی اداره می‌شوند. بوم‌گردی‌های مدل، مجموعه‌های گردشگری و کمپ‌های طبیعی از جمله انواع اقامتگاه‌های بوم‌گردی بوده که سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران از سراسر ایران و حتی سایر کشورها هستند. در ادامه تعدادی از اقامتگاه‌های ایران را به شما معرفی می‌کنیم.

اقامتگاه بوم‌گردی سوتراش؛ تکه‌ای از بهشت

اقامتگاه بوم‌گردی سوتراش در روستای سی‌بن، شهر عباس‌آباد تنکابن استان مازندران واقع شده است. این اقامتگاه در دل جنگل قرار گرفته و حدوداً ۸ کیلومتر با دریای زیبای خزر یا کاسپین فاصله دارد. این اقامتگاه زیبا مانند سایر خانه‌های بومی شهرهای شمالی کشور، دارای سقف‌های شیروانی بوده و فضایی صمیمی و سنتی در آن‌ها جاری است. تنکابن چهارمین شهر بزرگ مازندران است و جاذبه‌های طبیعی فراوانی مانند مجموعه آبشارها، پارک ملی خشکه‌داران، دشت دریاسر، چشمه‌ها و مرداب نشتارود و سایر مناطق دارد که سالانه گردشگران زیادی را به‌سوی خود جلب می‌کند. در این اقامتگاه رؤیایی، انواع خدمات رفاهی موردنیاز گردشگران مانند پارکینگ، سرویس بهداشتی، حمام مشترک، راهنمای تور، سیستم سرمایشی و گرمایشی و سایر امکانات فراهم شده است. همچنین بخش‌های مختلف ارائه انواع غذاهای ایرانی و محلی در این اقامتگاه آماده پذیرایی از شما میهمانان عزیز است.

 

درباره اقامتگاه‌های بوم‌گردی بیشتر بدانید!

اقامتگاه بوم‌گردی ماه سلطان؛ نگینی بر انگشتر شیراز

اقامتگاه بوم‌گردی ماه سلـــطان از قدیمـــی‌ترین و البته بهتــرین اقامتگاه‌های بوم‌گردی شیراز است. این اقامتگاه شیراز، در خیابان لطفعلی‌خان زند بنا شده و حدود ۱۰۰ سال قدمت دارد. این بنا دوطبقه بوده، ۶ اتاق دارد و در مجموع ظرفیت اسکان و پذیرش ۱۸ گردشگر را دارا می‌باشد. ظرفیت اتاق‌‎های این اقامتگاه دوتخته و چهارتخته است. وای‌فای رایگان، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی برای گردشگران غیرایرانی و سیستم سرمایشی و گرمایشی از جمله امکانات این اقامتگاه است. دسترسی این اقامتگاه به مناطق دیدنی شیراز مانند مسجد نصیرالملک، شاه‌چراغ، حمام و بازار وکیل، ارگ کریم خان، باغ ارم، حافظیه، آرامگاه سعدی و سایر بخش‌ها، از جمله مزیت‌های این فضای زیبا برای گردشگران است.

اقامتگاه بوم‌گردی خانه دوست؛ برای دوستی

اقامتگاه بوم‌گردی خانه دوست قشم، در بندر سوزا و در ساحل جنوبی جزیره زیبای قشم واقع شده است. شهر ساحلی سوزا در فاصله ۲۲ کیلومتری قشم قرار گرفته است. این اقامتگاه به جزایر، تفریحات دریایی، سایت پروازی و اولین پلاژ بانوان قشم نزدیک است و فرصت خوبی را برای گردشگران فراهم کرده است تا از حال و هوای خاص جنوب لذت ببرند. در این اقامتگاه، دو اتاق بادگیر (VIP)، ۱۰ اتاق اقامت سنتی، فضاهایی مانند باغچه کاکتوس، رستوران نخلستان، سکوی خیال، عکاس‌خانه حجله، اتاق پذیرایی سنتی و سایر بخش‌ها از جمله امکانات این اقامتگاه هستند. تور جزیره، پرواز بر فراز جزایر ناز، تفریحات دریایی و غواصی، ماهیگیری و تور دوچرخه‌سواری شهر سوزا از جمله تفریحات این اقامتگاه است.

 

اقامتگاه بوم‌گردی

اقامتگاه گنبد مینا؛ لحظات خوب در اصفهان

اقامتگاه گنبد مینا یک خانه قدیمی در دل بافت تاریخی اصفهان است. این خانه دوطبقه و ۱۳ واحد اقامتی داشته و در سال ۱۴۰۱ و پس از بازسازی به هتل تبدیل شده است. این اقامتگاه اصفهان در تمام فصول سال میزبان گردشگران است. بناهایی مانند کاخ هشت‌بهشت، میدان نقش‌جهان و خیابان چهارباغ در اطراف این اقامتگاه سنتی واقع شده‌اند و فضای مناسبی را برای گشت‌وگذار میهمانان فراهم کرده است. رستوران هتل گنبد مینا دارای ظرفیت ۴۰ نفر است و انواع غذاهای ایرانی و محلی در آن سرو می‌شود. این هتل وعده صبحانه به‌صورت رایگان است. همچنین، امکانات داخل اتاق مانند مبلمان، یخچال، بالکن، کمد لباس، میزتحریر، رخت‌آویز، حمام اختصاصی با لوازم بهداشتی و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، تلویزیون و تلفن، سیستم تهویه‌مطبوع هوا و سیستم سرمایشی از جمله امکانات این هتل است.

اقامتگاه بوم‌گردی داروک؛ بهشتی در گیلان

این اقامتگاه زیبا و سرسبز، در استان گیلان، شهرستان صومعه‌سرا، بخش میرزا کوچک‌خان جنگلی، بین ماسال و ماسوله و روستای چالکسر واقع شده است. این اقامتگاه، دارای معماری اصیل شمالی ساخته شده، دوطبقه و چهار سوئیت اقامتی دارد. سوئیت‌های طبقه بالا در این بنا، مناظر شگفت‌انگیزی از مزارع سرسبز اطراف را مقابل چشم‌های شما قرار می‌دهد. تراس بزرگ، توالت‌فرنگی، حمام، سیستم سرمایشی و گرمایشی (پکیج و اسپلیت) و یخچال از جمله امکانات واحدهای این اقامتگاه هستند. فضای مناسب برای پارک خودرو، امکان استفاده از وای‌فای رایگان و همچنین راهنمای تور از دیگر امکاناتی است که برای رفاه حال گردشگران در این اقامتگاه وجود دارد.

اقامتگاه بوم‌گردی گاروم زنگی؛ هنگامه‌ای در قلب هنگام

اقامتگاه گاروم زنگی، یکی از زیباترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی در جزیره هنگام است. این اقامتگاه هشت سوئیت دارد که در مجموع دارای ۴۰ مسافر است. همه اتاق‌ها در این اقامتگاه دوتخته بوده و سرویس بهداشتی اختصاصی دارد. در اقامتگاه بوم‌گردی گاروم زنگی انواع غذاهای محلی و دریایی مانند ماهی سوخاری، میگو، ماهی کبابی و عنکاس طبخ می‌شود و گردشگران می‌توانند با هماهنگی قبلی غذای موردنظر خود را سفارش دهند. تماشای رقص دلفین‌ها، ساحل نقره‌ای، مجسمه‌های سنگی، پارک کروکدیل، آکواریوم طبیعی، حیات‌وحش، بازار سنتی هنگام و نخلستان‌ها بخشی از جاذبه‌های گردشگری این اقامتگاه است.

کلام آخر

در این مطلب از سفرمارکت از زیبایی‌های تعدادی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران برایتان گفتیم. اگر می‌خواهید سفری خاطره‌انگیز و همچنین مقرون‌به‌صرفه داشته باشید، مطمئن باشید اسکان در یکی از این اقامتگاه‌های تاریخی و زیبا، لحظات خوشی را برای شما و همراهان به ارمغان خواهد آورد. از همراهی شما با سفرمارکت سپاسگزاریم. اگر تجربه‌ای در زمینه اسکان در اقامتگاه‌های بوم‌گردی دارید، برایمان بنویسید. ما اینجا سراپاگوشیم!

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true

بت اسپات