×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

مبالغ و زمان بندی اعطای وام‌های دانشجویی برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ اعلام شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، برنامه زمانبنـدی اعطای وام‌های دانشـجویی در نیمسال اول سال تحصـیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به همراه نکـات حائز اهمیت اعلام شد، فراینـد ثبـت تقاضـای وام توسـط دانشــجویان از تـاریخ۱۴۰۳/۰۷/۰۱لغایت ۱۴۰۳/۰۹/۱۴در بازه‌های زمانی تعیین شده برای هر وام مطابق جدول خواهد بود.

ثبت درخواست وام توسط دانشجویان در سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویان به نشانی ir.swf.refah://https انجام می‌شود.

صرفًا دانشجویانی که اطلاعات هویتی و تحصیلی نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ آنها در سامانه مورد تأیید قرار گیرد، می‌توانند نسـبت به تشـکیل پرونده و ثبت تقاضای وام اقدام کنند.

ارائه و ثبت اطلاعات سند تعهد محضری دانشجویی (دارای شماره شناسه مخصوص صندوق رفاه دانشجویان وزارت عتف و رمز تصـدیق) توسـط دانشـجویانی که در نیمسـال تحصـیلی جاری برای اولین بار تقاضای دریافت وام‌های صندوق را دارند الزامی است.

سـقف مبلغ ضمانت وام‌های دانشجویی (بند‌های ۱ و ۲ و ۳ ماده ۱۰ آیین نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی) به ترتیب ۶۰، ۱۲۰ و بیش از ۱۲۰ میلیون تومان است و ارائه گواهی کسـر از حقوق صـرفا برای دانشجویانی خواهد بود که مجموع وام‌های دانشجویی آنها به بیش از ۱۲۰ میلیون تومان می‌رسد.

مسـوولیت کنترل و صـحت سـنجی مستندات، سند تعهد، شرایط ضامنین، کنترل سقف دریافت وام و تایید و رد درخواست وام دانشـجویی بر عهده کاربران و معاونت دانشجویی دانشگاه‌ها است. از این رو معاونت دانشجویی دانشگاه قبل از تأیید نهایی و ارسال درخواست‌های وام به صندوق رفاه، امکان رد هر درخواست وامی را خواهد داشت.

میزان اعتبـار وام هـای تحصـیلی، ضـروری وشـهریه برای هر دانشـگاه بصورت مجزا تخصـیص داده می‌شود. از این روضروری است دانشـگاه‌ها در چارچوب اعتبار اعلام شده نسـبت به تأیید وام‌ها اقدام نمایند و صرفًا اعتبار وام ودیعه مسکن متأهلی به صورت متمرکز خواهد بود.

ثبت شماره حساب بانک طرف تعهد وشماره شباء آن توسط دانشجویان متقاضی وام درسامانه یکپارچه صندوق الزامی است. بـا توجه به عـدم واریز برخی از وام هـای دانشـجویان توسـط بانک درسال تحصـیلی گذشـته که منجر به مشکلاتی برای دانشجویان و همکاران اداره رفاه دانشگاه‌ها گردیده است لطفًا نسبت به ثبت شماره شباء ۲۴ رقمی بدون ir و صرفًا با اعدادانگلیسی و همچنین فعال بودن شماره حساب به نام دانشجو حتمًا اطلاع رسانی و نظارت کافی صورت پذیرد.

با توجه به ممنوعیت پرداخت وام به دانشـجویان بورسـیه وشاغل مطابق بند “ه” و “ز” و تبصره ۱ بند “ز” ماده ۲ آیین نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی در چارچوب اعتبارات ابلاغی، شایسته است برنامه ریزی لازم برای اعطای وام به دانشجویان غیر شاغل با اولویت دانشجویان مستعد کم بضاعت انجام پذیرد.

در راسـتای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وام ودیعه مسـکن متأهلی به دانشـجویان روزانه، نوبت دوم وشاغل به کار در دانشـگاه‌های دولتی پرداخت می‌شود. (با توجه به افزایش مبلغ وام مسکن، بررسی میزان سقف سند تعهد و اخذ گواهی کسر از حقوق قبل از ثبت و تایید وام ازسوی کارشناسان ادارات رفاه الزامی است.)

مبلغ وام تحصـیلی دانشـجویان متأهل حـداکثر دو برابر مبلغ وام دانشـجویان مجرد است در صورتیکه زوجین هر دودانشجو و واجدشرایط باشند، به هر دو نفر آنها وام تحصیلی متأهلی تعلق می‌گیرد.

ضریب ۵۰ درصدی افزایش وام تحصـیـلی برای دانشجویان دارای ویـژگی خاص تنها به دانشـجویان مجرد تعلـق میگیرد.

در راستای اجرای ماده ۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در خصوص پرداخت وام ودیعه مسـکن به دانشجویان متاهل کلان شهر تهران، شهر‌های با جمعیت بیش از پانصد هزار نفر شامل مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز، کرمانشاه، ارومیه، رشت، زاهدان، همدان، بندعباس، اراک و شهر‌های باجمعیت کمتر از پانصد هزار نفر جزء دسته بندی شهر‌ها در نظر گرفته می‌شوند.

درخصوص وام ضـروری مقتضی است قبل ازتأیید درخواست وام نسبت به کنترل حداکثرسقف امکان بهره مندی از این وام توسط همکاران ادارات رفاه دانشگاه، دقت لازم به عمل آید.

دسترسـی برای ویرایش اطلاعات شخصـی و تحصیلی مانند تأهل، شماره حساب شماره شباء، شهر محل تولد، تلفن همراه، تلفن ثـابت، شـهر محـل سـکونت، کـدپستی و آدرس، شـماره دانشـجویی، سـال و ترم تحصـیلی برای کـاربران ادارات رفاه دانشـگاه‌ها فعال است که در صورت نیاز می‌تواننـد نسـبت به ویرایش اقـدام نمایند.

در صورت نیاز به ویرایش اطلاعات شناسـنامه‌ای و برخی اطلاعات تحصـیلی از قبیل نام دانشـگاه، مقطع، نوع دوره و رشته تحصیلی کارشناسان ادارات رفاه می‌توانند با ارسال پیام از طریق درخواست کار برای همکاران اداره تسهیلات صندوق نسبت به ویرایش آنها اقدام خواهدشد.

 

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true

بت اسپات