×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت دخت گرامی نبی مکرم اسلام (ص) حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س)، شیعیان را مدیون الطاف ائمه اطهار (ع) دانست و تصریح کرد: همه موجودات و خلایق، مدیون وساطت اهل بیت (ع) در خلق، فیض و رزق هستند اما شیعیان به طور خاص مدیون الطاف ائمه اطهارند و باید قدردان نعمت وجود نورانی پیامبر (ص)، ائمه هدی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) باشند.

 

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت توسل به اهل بیت (ع) به عنوان عالی ترین و نزدیکترین طریق اقتراب به ساحت حق تعالی ادامه داد: اگر کسی احساس قرابت و حضور کند، شیرین ترین و لذتبخش ترین تجربه معنوی را داشته است؛ چنانکه در برخی مناجاتها نیز از محضر حق تعالی می خواهیم هر لذتی غیر از انس با خود را از ما دور کند زیرا آنچه باقی می ماند، انس و نزدیکی به حق تعالی است.

 

آملی لاریجانی با اشاره به آیات شریفه سوره فجر افزود: خداوند در این آیات عظیم المعنی می فرماید «کَلَّا إِذا دُکَّتِ الْأَرْضُ دَکًّا دَکًّا، وَ جاءَ رَبُّکَ وَ الْمَلَکُ صَفًّا صَفًّا، وَ جِی‌ءَ یَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ یَوْمَئِذٍ یَتَذَکَّرُ الْإِنْسانُ وَ أَنَّی لَهُ الذِّکْری‌، یَقُولُ یا لَیْتَنِی قَدَّمْتُ لِحَیاتِی». انسان در آن روز می گوید ای کاش برای زندگی امروز یعنی جهان آخرت، چیزی از پیش فرستاده بودم.

 

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: روزی در سیر وجودی خود به نقطه ای می رسیم که تنها می مانیم. حتی بدن ما هم تمام می شود و آنگاه در محضر حق تعالی تنها هستیم «و یأتینا فرداً». امروز که امکان فراهم آوردن زاد و توشه داریم باید نهایت استفاده را ببریم و تنها راه آن نیز انس با حق تعالی است و ائمه اطهارعلیهم السلام از طریق این انس و وصول اند.گاهی انسان در زندگی روزمره خود گم می شود اما نباید فراموش کنیم که به سرعت به سمت عوالم باطن در حرکتیم و زمانی به خود می آییم که «جاءَتْ سَکرَةُ الْمَوْتِ بِالْحَقِّ ذلِک ما کنْتَ مِنْهُ تَحِیدُ». در آن لحظه، تنها نجات دهنده ما انس با حق است زیرا فقط حق تعالی است که در همه جا متجلی است.

 

آملی لاریجانی با اشاره به آیه شریفه «فَالْیوْمَ لا تُظْلَمُ نَفْسٌ شَیئاً وَ لا تُجْزَوْنَ إِلاَّ ما کُنْتُمْ تَعْمَلُون»، هر آنچه در جهان باقی برای انسان متجلی می شود، ناشی از اعمال دنیوی برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر در فرصتی که امروز داریم، بر رذائل اخلاقی خود فائق نیاییم، قطعاً طبق وعده الهی برای خود دوزخ را آماده کرده ایم و بالعکس اگر در جهت ارتقای فضایل خود حرکت کنیم، می توانیم به آنچه در پیش رویمان قرار دارد امیدوار باشیم و هیچ فضیلتی هم بالاتر از انس حق تعالی نیست.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true

بت اسپات