×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

به گزارش ایرنا، عباس عراقچی در بخش خبری شبکه اول سیما اظهار داشت: برای اینکه ۱۱ خواسته ایران از سوی اروپا بر اساس برجام تامین شودا باید کانال مالی فراهم شود زیرا هر فعالیتی نیاز به کانال مالی دارد.

 

وی یادآور شد: درباره فروش نفت حرف ما مشخص است؛ به اروپایی ها اعلام کردیم یا نفت بخرید یا اگر نمی توانید به میزان فروش نفت ایران اعتبار در اختیار ما قرار دهید و به نوعی نفت ایران را پیش خرید کنید.

 

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: اینکه خواسته ایران در خصوص فروش نفت فراهم شود بر عهده اروپا است و آنها باید فرمول های این موضوع را فراهم کنند. در اینصورت ما می توانیم به برجام ادامه دهیم در غیراینصورت ۱۰ روز دیگر به مسیر مشخص شده ادامه می دهیم.

 

عراقچی به فضاسازی های انجام شده از سوی آمریکایی ها پس از مذاکره با گروه ۷ عنوان کرد: مذاکرات ما با اروپایی ها است تا خواسته ما تامین شود و مذاکره ای با آمریکا نداریم؛ هیچ کشوری تحت فشار حداکثری تن به مذاکره نمی دهد زیرا اگر تن به مذاکره بدهد مذاکره تسلیم است.

وی ادامه داد: آمریکا باید تحریم ها را بردارد و به برجام برگردد و در اینصورت در قالب ۱+۵ مذاکرات اتفاق می افتد. هیچ ملاقات و مذاکره ای در صورت برنداشتن تحریم ها اتفاقاتی نمی افتد.

 

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به مذاکرات با گروه ۷ تاکید کرد: شرط ما با طرف فرانسوی این بود که هیچ مذاکره و ملاقاتی با هیات امریکایی حتی بصورت اتفاقی نداشته باشیم و از طرف فرانسوی تضمین گرفتیم که محل مذاکرات باید طوری تنظیم شود که هیچ دیدار و ملاقاتی حتا اتفاقی رخ ندهد. مذاکرات ما با اروپایی هاست و آنها یا می توانند خواسته های ما را تامین کنند یا نمی توانند.

 

عراقچی گفت: رییس جمهوری دراین باره واضح صحبت کرده است؛ ما برای منافع خود ممکن است مذاکره کنیم حتما درست است و هرجا منطق مذاکره حکم کند گفت وگو می کنیم اما مراعات کامل در این زمینه وجود دارد و اجازه نمی دهیم در مذاکرات با اروپایی ها امکان سو اساتفاده برای آمریکایی ها وجو داشته باشد.

 

اگر هر کس دیگری هم جای ترامپ در آمریکا بود، از برجام خارج می‌شد

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه عصر چهارشنبه در اختتامیه همایش سازمان اطلاعات و امنیت خارجی در گام دوم انقلاب با تبریک هفته دولت و قدردانی از زحمات و فعالیت‌های کارکنان سازمان اطلاعات خارجی اظهار کرد: سیاست آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر فشارحداکثری است و امید و هدفش این است که جمهوری اسلامی به سمت فروپاشی برود و یا این که طبق شروط ترامپ به مذاکرات بازگرددکه سیاست ما هم در مقابل این فشار طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مقاومت و بسیج حداکثری است.

 

عراقچی با بیان این که «اگر هر کس دیگری هم جای ترامپ در آمریکا بود، از برجام خارج می‌شد»، خاطر نشان کرد: آنها با امضای برجام وارد بازی‌ای شدند که نتیجه مطلوبی برای آنها نداشت و جمهوری اسلامی در منطقه به اقتدار کمی و کیفی رسیده و گروه های مقاومت نه تنها ضعیف نشدند بلکه به قدرت بیشتری دست یافتند.

 

وی افزود: ابزار اصلی آنها برای مقابله با ایران حوزه اقتصادی است که با استفاده از اجماع جهانی و قعطنامه‌های سازمان ملل و تشدید تحریم ها به دنبال اقدامات خود بودند که آمریکا با امضای برجام این ابزار را هم از دست داد و در مقابل به تعبیر خودشان دستیابی ایران به سلاح هسته ای را برای یکسال و عادی شدن فعالیت‌های هسته‌ای را برای ۱۰ سال به تأخیر انداختند.

 

معاون سیاسی وزارت خارجه با بیان اینکه «آمریکا نتوانست به اهداف خود برسد و تصمیم گرفت از برجام خارج شود»، خاطر نشان کرد: عکس العمل جمهوری اسلامی یک سال صبر راهبردی بود؛ اما از زمانی که آمریکا تصمیم به صفر رساندن فروش نفت ایران گرفت ما نیز سیاست خود را تغییر داده و شروع به کاهش گام به گام تعهدات برجامی در چارچوب کردیم.

 

عراقچی گفت: برای نتیجه بخش بودن سیاست مقاومت فعال، لازم است که در نهادهای داخلی هماهنگی و هم افزایی بیش از پیش داشته باشیم در اصل تفاوتی بین سردار سلیمانی و آقای ظریف وجود ندارد و همه باید بدنبال یک هدف باشیم و اقدامات همه نهادها از جمله وزارت اطلاعات ،سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت خارجه مکمل هم هستد که باید این روابط همچنان تقویت گردد.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true

بت اسپات