×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

 

غذاساز به شما کمک می‌کند تا آماده سازی مواد اولیه برای پخت غذا که اغلب وقت گیر و خسته کننده هستند را به راحتی انجام دهید. کارهایی  مانند خرد کردن، رشته رشته کردن، آسیاب کردن، ورقه کردن، رنده کردن، مخلوط کردن، پوره کردن و …

با کمک غذاساز شما نیازی به انجام این کارها ندارید و ضمن صرفه جویی در وقت می‌توانید تمرکزتان را روی پخت غذا و کارهای دیگر مربوط به آشپزی بگذارید، این مزیت اصلی یک غذا ساز است و همین ویژگی موجب می‌شود خیلی ها به دنبال خرید یک غذاساز از بهترین مارک غذاساز در بازار باشند.

برخی غذاسازها علاوه بر انجام کارهایی مانند رنده کردن، خرد کردن، رشته رشته کردن، آسیاب کردن و … که از وظایف اصلی یک غذاساز است، کارهای دیگری مانند مخلوط کردن را هم انجام می‌دهند.

 

چرا می‌توان به این لیست ۱۰ غذاساز انتخابی ما اعتماد کرد؟

ما بیش از ۳۰ مدل غذاساز مختلف در بازار را بررسی کرده ایم و در نهایت در این لیست ۱۰ مدل از بهترین غذاساز ها را که هم فروش خوبی دارند و هم امتیاز خوبی از خریداران کسب کرده‌اند را به شما معرفی کرده‌ایم.

ما غذاسازها را از ابعاد مختلفی از جمله توان موتور، جنس تیغه ها، ظرفیت مخزن، قابلیت ها و از همه مهمتر اینکه این غذاساز از چه برندی است و نظر خریداران در مورد این محصول چطور بوده است، این لیست ۱۰تایی بر اساس این موارد تهیه شده است و مسلما برخی در این لیست در این موارد امتیاز بالاتر و برخی امتیاز کمتری کسب کرده اند.

در ابتدای لیست یک غذاساز را از به عنوان بهترین غذاساز به شما معرفی کرده ایم، البته این انتخاب ماست و ممکن است یک غذاساز دیگر برای شما گزینه مناسب باشد، اما ما همواره یک مدل را با توجه به قیمت، برند، میزان فروش و محبوبیت و همچنین قابلیت ها به عنوان مدل برتر معرفی می‌کنیم.

 

غذاساز چند کاره بخریم یا تک کاره؟

اول از همه باید بدانید که هرچه قابلیت های یک غذاساز چندکاره بیشتر باشد، مسلما تعداد ظروف آن هم بیشتر می شود، پس اگر در آشپزخانه محدودیت فضا داشته باشید این موضوع کمی اذیت کننده خواهد بود.

از طرفی اگر شما در خانه دستگاه آبمیوه گیری دارید مسلما نیازی نیست که پول بیشتری هزینه کنید تا غذاساز شما قابلیت آبمیوه گیری داشته باشد و از همه مهمتر لازم است که به مصارف خود نگاهی بیاندازید، اگر واقعا زیاد از نوشیدنی استفاده می‌کنید، پس می‌توایند یک دستگاه غذاساز چندکاره که آبمیوه گیری هم داشته باشد تهیه کنید.

 

بهترین برند غذاساز موجود در بازار کدام است؟

برندهای غذاساز در بازار ایران متنوع هستند و تعدادی زیادی برند ایرانی و خارجی در زمینه تولید دستگاه غذساز مشغول به فعالیت هستند که در مورد برندهای خارجی می توان به : بوش، دلونگی،مولینکس، میگل، فلر، کنوود و فیلیپس اشاره کرد.

خرید غذاساز پیش از دانستن این نکات ممنوع!

 

۱- قدرت موتور غذاساز

قدرت موتور غذاساز دقیقا به اندازه قدرت موتور یک ماشین مهم است. هرچقدر موتور دستگاه قدرت بیشتری داشته باشد، مخلوط کردن مواد سریعتر و راحت تر انجام می شود. توان دستگاه با واحد وات اندازه گیری می شود.

۲- قابلیت تنظیم سرعت غذاساز

هر غذایی را با یک سرعت مشخص باید مخلوط کرد، برخی مواد را باید با سرعت کمتر و برخی را با سرعت بیشتر، وجود قابلیت تنظیم سرعت در این شرایط بسیار کمک کننده است.

۳- جنس تیغه های غذاساز

جنس تیغه ها یک فاکتور بسیار مهم در غذاساز هستند، مسلما اگر جنس تیغه ها مناسب نباشند، بعد از مدتی کند شده و در عمل خرد کردن دچار مشکلم می شوند، توصیه خریدیار به شما این است که غذاسازی را انتخاب کنید که جنس تیغه آن از استیل ضد زنگ باشد.

۴- ظرفیت مخزن غذاساز

هرچه ظرفیت مخزن دستگاه غذاساز بزرگتر باشد شما کمتر نیاز به خالی کردن مخزن پیدا می کنید و سریعتر به خواسته خود می رسید، معمولا هرچه توان و قدرت دستگاه بیشتر باشد، مخزن آن هم بزرگتر است.

۵- قابلیت میکروسویچ در غذاساز

این قابلیت به شما کمک می کند که اگر پارچ و سایر قسمت های دستگاه به درستی روی هم قرار نگرفته باشند، دستگاه شروع به کار نکند تا از خطرات احتمالی و همچنین پاشش غذا به اطراف جلوگیری شود.

با یک غذاساز چه کارهایی می توان انجام داد؟

به طور کلی شما با کمک یک دستگاه غذاساز می توانید، عمل برش زدن، خرد کردن، ورقه کردن مواد مختلف مانند سبزیجات، گوشت، کدو، بادمجان و… هم چنین پودر کردن غلاتی مانند نخود، لوبیا و… استفاده کنید.

 

 

راهنمای خرید اینترنتی غذاساز، بهترین غذاساز چیه؟

ما در خریدیار همواره ضمن معرفی بهترین محصولات و بررسی آنها بخشی به نام راهنمای خرید در انتهای مطلب قرار می‌دهیم تا نکاتی که قبل از خرید محصول باید به آنها دقت کنید را به شما ارایه کنیم، در حقیقت با دانستن این نکات می‌توانید خودتان بهترین مدل از محصول مورد نظر را که برای شما مناسب ترین است تشخیص دهید، و حالا نوبت به غذاساز است، با توجه به نکات زیر خودتان بهترین غذاساز را که برای شما مناسب ترین است تشخیص می‌دهید.

۱- صدای غذاساز 

بدون شک غذاساز هم مانند سایر دستگاه آبمیوه گیری و سایر وسایل سر و صدای زیادی تولید می‌کند، حتی اگر بهترین دستگاه آبمیوه گیری را هم داشته باشید، باز هم صدا تولید می‌کند، در مورد غذاساز هم اینطور است، همه مدل ها سر و صدا ایجاد می‌کنند، پس بهتر است به خاطر کمی تفاوت صدا در دستگاه های مختلف انتخابتان را دچار مشکل نکنید.

۲- به اندازه غذاساز دقت کنید

غذاساز وسیله ای است که قرار است کنار دست شما در آشپزخانه قرار بگیرد و مثل یک دستیار به شما کمک کند، پس لازم است فضایی که قرار است غذاساز را در آن قرار دهید پیش بینی کنید و غذاسازی با ابعاد مناسب خریداری کنید تا در قرار دادنش در آشپزخانه دچار مشکل نشوید.

۳- به عملکردهای غذاساز دقت کنید

غذاسازها معمولا چندین کار مانند خرد کردن، ورقه ورقه کردن، آسیاب کردن و … را انجام می‌دهند اما بهتر است پیش از خرید دقت کنید که این غذاساز دقیقا چه کارهایی را انجام می‌دهد تا مطمئن شوید کارهایی که برای شما مهم هستند را انجام می‌دهد.

۴- قابلیت عملکرد لحظه ای

این قابلیت که به آن قابلیت پالس هم گفته می شود به این صورت است که در لحظاتی چرخش غذاساز با سرعت بالایی انجام می‌شود، در واقع غذاساز یک چرخش ناگهانی به مواد داخل ظرف می‌دهد که جا به جایی خوبی ایجاد می‌کند، این قابلیت بخصوص زمانی که مواد داخل ظرف کم هستند مفید است.

۵- به اندازه دهانه غذاساز دقت کنید

برخی از غذاسازها دهانه بزرگی دارند و برخی دهانه کوچکتری، اگر قرار است عمدتا مواد اولیه بزرگ مانند سبزی و … را بدون کوچک کردن داخل دستگاه بریزید، بهتر است غذاسازی با دهانه نسبتا بزرگ خریداری کنید در غیر این صورت باید مواد اولیه بزرگ را کوچک کرده و سپس داخل بریزید که چندان جالب به نظر نمی‌رسد.

دقت داشته باشید که دهانه بزرگ دستگاه نباید موجب پرتاب شدن موارد اولیه به بیرون ظرف شود، پس حتما به این نکته دقت داشته باشید و صرفا هر غذاسازی با دهانه بزرگ را خریداری نکنید.

۶-  تنظیمات سرعت غذاساز

برخی مدل‌ها قابلیت تنظیم سرعت ندارند و صرفا یک دکمه خاموش و روشن برای آنها در نظر گرفته شده است، اما برخی قابلیت تنظیم سرعت را بعضا تا ۱۵ درجه مختلف دارند، مزیت تنظیم سرعت این است که می‌توانید با توجه به موارد اولیه داخل ظرف سرعت مناسب را تنظیم کنید، گاهی مواد اولیه نیاز به سرعت پایینی دارد و گاهی هم مانند خرد کردن چیپس سرعت اگر بالاتر باشد بهتر است.

۷- جنس بدنه و ظروف غذاساز

اول با رنگ بدنه شروع می‌کنیم، اینکه چه رنگی را انتخاب می‌کنید احتمالا به چیدمان و رنگ بندی آشپزخانه شما بستگی دارد، اما بهتر است بدانید که برخی رنگ ها زودتر لک می‌شوند، در واقع هربار که غذایی را درست می‌کنید ممکن است که دستگاه کثیف شود و به مرور تغییر رنگ دهد، پس اگر می‌توانید رنگ‌های تیر را انتخاب کنید تا تغییر رنگ احتمالی کمتر دیده شود.

در مورد جنس ظروف غذاساز هم باید گفت که اگر جنس ظروف شیشه باشند مزیت آن این است که می توانید فرآیند تهیه شدن غذا را مشاهده کیند اما در عوض خط و خشی که روی ظروف ایجاد می‌شوند دیده خواهند شد، اما اگر جنس ظروف استیل باشند جای خط و خش دیده نمی‌شود اما خب در عوض داخل ظرف هم مشخص نیست.

در نهایت توصیه ما این است که همواره نیازها و اولویت های خود را مشخص کنید و سپس بهترین دستگاه غذاساز را که نیازهای شما را رفع می‌کنند انتخاب کنید، شاید بهترین غذاساز بازار هم برای شما مناسب نباشد، بهترین غذاساز برای شما آن مدلی است که نیازتان را رفع می‌کند و البته اگر از مارکهای خوب هم باشد بهتر است.

 

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true

بت اسپات