×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

همه چیز درباره فون پد ها و ارزان ترین تبلت

ایسوس یکی از بزرگترین شرکت های دنبال کننده ایده تبلت است. ایسوس با تمرکز به تولید تبلت ارزان و میان رده رتبه نخست را دریافت کرده است. یکی از ارزان‌ ترین تبلت ها و در عین حال مناسب‌ ترین تبلت‌های ۷ اینچی ارزان بازار در حال حاضر مدل FE170CG از خانواده Fonepad 7 ایسوس است که سال ۹۴ به بازار عرضه شد این مدل پس از مدتی با نام FE375CG را در کنار خود دید که توانایی های آن تقریبا در تمامی موارد نسبت به گذشته بروز شده است،اما در قسمت دوربین و صفحه نمایش مواردی از گذشته را به ارث برده است.

پایین آوردن قیمت ایسوس این بار تبلت فون پد ۷ را با یک طراحی بهتر، مشخصه های سخت افزاری تعدیل شده و از همه مهم‌تر قیمتی بسیار مناسب در قالب یک تبلت با کیفیت روانه بازار کرده است. این تبلت به نمایشگری از نوع LED Backlight با رزولوشن ۶۰۰ × 1024 مجهز شده است. سری جدید تبلت فون پد در مدل ۷ اینچی تولید شده است. تبلت فون پد ۷ اینچی ۲۰۱۴، آمده تا دنباله رو مدل قبلی خود باشد، اما با طراحی زیباتر، امکانات بیشتر، سخت افزار قوی تر و قیمتی رقابتی پا به عرصه گذاشته است. ارزان ترین تبلت در همه برند ها وجود دارد و البته ایسوس در این حوزه همواره مدل های خوبی را به بازار عرضه کرده است.

طراحی تبلت

طراحی Fonepad 7 نسبت به مدل قبلی خود بهبودهای چشمگیری داشته که بارزترین آن ، کاهش حاشیه اطراف نمایشگر است. حاشیه های کناری بسیار باریک شده اند به شکلی که جایی برای گذاشتن انگشتان باقی نمی ماند و با کوچکتر کردن ابعاد دستگاه، کمک می کند تا به راحتی با یک دست، دستگاه را در اختیار بگیرید. با کم کردن حاشیه در بالا و پایین دستگاه زیبایی چشم نوازی به آن بخشیده است.

بهره گیری از پلاستیک در قسمت جانبی و پشتی، با وجود مات بودن آن، اثرات انگشت را به سادگی جذب کرده و پاک کردن آن‌ها نیز به سادگی سطوح براق نیست، البته استفاده از پوشش پلاستیک مانع از سر خوردن تبلت می شود. ضخامت این تبلت با ۹٫۸ میلی متر نسبت به مدل قبل، ۰٫۷ میلی متر کاهش پیدا کرده است. با این وجود، فون پد۷ (Fonepad 7)هنوز ضخامت زیادی دارد و اینموضوع، کاملاً به هنگام در دست گرفتن تبلت، محسوس است. ایسوس برای طراحی بدنه تبلت از پلاستیک فشرده بهره گرفته است. تبلت ارزان شاید طراحی دلچسبی نداشته باشد اما احتمالا زشت هم نباشد.

دور نمایشگر نیز نواری پلاستیکی با رنگ و روی فلز مانند قرار داده تا کمی به دستگاه جلوه دهد. در بالای دستگاه، درگاهmicro USB قرار گرفته و در پایین، درگاه جک ۳٫۵ میلی متری صدا و حفره میکروفن وجود دارند. مجموع موارد فوق یک تبلت با کیفیت را به بازار عرضه نموده است.

نمایشگر تبلت

برای بسیاری از علاقه مندان به تبلت‌های ارزان‌قیمت، ابعاد پنل از اهمیت بالاتری نسبت به رزولوشن آن برخوردار بوده و به‌عنوان نمونه در برخورد با یک تبلت ۷ اینچی ۸۰۰×1280‌ پیکسلی (HD) و یک نمونه ۸ اینچی ۶۰۰×1024 پیکسلی (WSVGA) معمولا دومی را بر اولی ترجیح می‌دهند در دنیای واقعی این توازن در زمینه کیفیت کاملا به نفع رزولوشن در جریان است و افزایش سایز در کنار حفظ وضوح عملا به کیفیت پایین‌تر محصول می‌انجامد. خرید تبلت ارزان قیمت احتمالا جذابیت یک صفحه نمایش فوق العاده را نخواهد داشت اما بی کیفیت نیز نخواهد بود.

بدین‌ترتیب یکی از مهم‌ترین تغییرات فون‌پد ۷ جدید در مقایسه با نسخه قبلی با وجود ثابت ماندن سایز صفحه‌نمایش، افزایش وضوح آن به عدد HD یا ۸۰۰×1280 پیکسل است که تراکم پیکسلی پنل را به ۲۱۶ ppi ارتقا می‌دهد. این افزایش وضوح با مشاهده صفحه‌نمایش از فاصله نزدیک بسیار مشهود است و تصاویری بسیار شارپ‌تر با کیفیت بالاتر در آن دیده می‌شود. برخلاف اداعای ایسوس مبنی بر استفاده از پوشش ضد چربی، اما کاربران به هنگام استفاده از تبلت اثر انگشتشان بر روی تبلت باقی می ماند.

سخت افزار تبلت

نخستین بار است که در تبلتی میان رده از چنین سخت افزار خوبی استفاده شده است. قلب تپنده فون پد ۷، پردازنده ۶۴ بیتی Intel Atom Z3560 است که با چهار هسته روی فرکانس ۱٫۸۳ گیگاهرتز کار می کند و چیپست گرافیکی آن PowerVR G643 است که به PowerVR Rogue Hood شهرت دارد. از لحاظ امکانات ارتباطی می‌توان به سیم کارت خور بودن این مدل اشاره داشت که ارزش محصول را دو چندان می‌کند.

این مدل در شبکه ۳G و LTE نیز به خوبی فعالیت کرده و از لحاظ سرعت اتصال به اینترنت نیز در حد قابل قبولی قرار دارد. اگر از علاقه مندان به استفاده از نقشه‌های گوگل و در کل مسیر یابی توسط ابزارهای دیجیتال هستید فون‌پد در سه مدل ۱۶،۸ و ۳۲ گیگاباتی عرضه شده که در نسخه ۱۶ گیگابایتی آن مقدار ۱۱ گیگابایت آن در دسترس شماست که البته جای هیچ نگرانی نبوده و شما می‌توانید تا ۳۲ گیگابایت دیگر به حافظه آن بیفزایید. خرید تبلت با تخفیف می تواند آن سخت افزاری که شما منتظر خریدش بودید را برایتان محقق کند.

دوربین تبلت

معمولا کاربران ترجیح می دهند برای ثبت لحظه ها از اسمارتفون خود استفاده کنند تا با یک تبلت ۷ و یا ۱۰ اینچی به شکار لحظه‌ها بپردازند، در نتیجه نباید انتظار یک دوربین رویایی را از تبلت‌ها داشت، خصوصا اگر با یک تبلت میان رده روبه رو باشید. فون‌پد نیز از این قاعده مستثنی نیست و با تعبیه یک دوربین ۵ مگاپیکسلی به همراه فوکوس خودکار خود نمایی می‌کند. خرید تبلت با تخفیف برای یک دوربین با این ویژگی ها واقعا جذاب خواهد بود.

ایسوس قابلیت‌های خوبی نظیر تصویر برداری HDR، عکاسی پانوراما ویا حتی حذف اشیا متحرک در تصویر را برای این مدل در نظر گرفته که در نوع خود منحصر به فرد است، البته با توجه به نداشتن فلاش نمی‌توانید از دوربین فون ‌پد در نقاط کم نور توقع عکس های روشن داشته باشد.

رابط کاربری تبلت

زمان بوت (فرآیند روشن شدن گوشی، از زمانی که خاموش است) سیستم ‌عامل از لحاظ فشردن و رها کردن دکمه Power تا ظاهر شدن صفحه قفل بیشتر از ۲۵ ثانیه است که این زمان برای یک دیوایس میان رده ایی اندرویدی زمان مناسبی به شمار می‌آید سیستم‌عامل دستگاه نسخه ۴٫۴٫۲ اندروید است که همچنان در غیاب نسخه ۵ ، پلتفرم مدرنی به شمار می‌رود. رابط کاربری تبلت طبق انتظار بر پایه پلتفرم Zen UI ایسوس شکل گرفته که از نزدیک به یک سال پیش با برخی تغییرات مختصر در تولیدات اندرویدی این برند حضور دارد.

شما علاوه بر ایجاد پیج‌های متعدد در صفحه نخست، می‌توانید برخی برنامه‌ها را نیز در گوشه‌ای از صفحه به اجرا در آورید و به طور همزمان از دو برنامه بهره ببرید. بعنوان مثال در حال وب گردی هستید و در گوشه‌ای از صفحه نیز ماشین حساب را به اجرا در می‌آورید و از هر دو برنامه در صفحه ۷ اینچی تبلت خود استفاده ‌کنید. خرید تبلت ارزان با رابط کاربری ویژه می تواند حداقل دستاورد تهیه این تبلت باشد.

برنامه‌های نسبتا خوبی نیز به صورت پیش فرض بر روی این تبلت قرار گرفته که از مهم ترین آنها می‌توان به فایل منیجر خوب و پر امکاناتش اشاره کرد، موردی که برخی از کمپانی‌ها حتی به قرار دادن یک نمونه خشک و خالی از آن هم اعتقادی ندارند. تنها نکته منفی در رابطه با رابط کاربری این مدل، حضور کلیدهای مجازی در اکثر فضا هاست که موجب شده نتوانید از تمام فضای ۷ اینچی نمایشگر استفاده کنید. همچنین ذن پد ۷ با اندروید نسخه ۴.۲ وارد بازار شده و به نسخه جدید‌تر نیز قابل ارتقا خواهد بود.

باتری تبلت

باتری تعبیه شده در ذن پد ۷ دارای ظرفیتی معادل ۳۹۵۰ میلی آمپر ساعت است و عملکرد قابل قبولی در این بخش از خود به جا می گذارد. اپلیکیشنی نیز برای مدیریت بهینه باتری به نام Power Saver در این تبلت موجود است. فون پد ۷ در حالت اولترا پاور Ultra) power (saver mode می تواند تا بیش از ۳ روز با استفاده معمولی دوام بیاورد. ایسوس با انتخاب هوشمندانه پردازنده کم مصرف ۶۴ بیتی و رزولوشنی مناسب برای نمایشگر ۷ اینچی این دستگاه، توانسته مصرف باتری را به خوبی بهینه کند. با این بررسی متوجه شدیم ارزان ترین تبلت نیز می تواند دارای یک باتری قدرتمند باشد.

نقاط قوت تبلت

فون پد ۷ می تواند دو سیم کارت را در شبکه ۳G به صورت همزمان فعال بپذیرد. سیم کارت مورد پشتیبانی از نوع میکروسیم است. با قرار دادن سیم کارت ها، پیامی برای انتخاب سیم کارت اصلی نمایش داده می شود، با انتخاب هر گزینه، سیم کارت دیگر غیر فعال می شود. یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه درذن پد ۷ (Zenpad 7) ،پشتیبانی از تمام کدهای صوتی و تصویری است، وکاربر نگرانی از پخش نشدن فایل های خود ندارد، همچنین کیفیت صدای این تبلت در مقایسه با برندهای پرچمدار، بهتر است.

یکی از اپلیکیشن های بسیار پرکاربرد این تبلت،Data transfer نام دارد که امکان تبادل اطلاعاتی مانند شماره تلفن ها را بین دستگاه های مختلف، حتی آیفون و آیپد، امکان پذیر می سازد و می تواند موقع تعویض دستگاه ها، انتقال اطلاعات را بسیار ساده کند. خرید تبلت با تخفیف برای شما همواره جذاب خواهد بود اگر این نقاط قوت را نیز داشته باشد.

نقاط ضعف تبلت

فاصله زیادی که بین نمایشگر و پوشش آن وجود دارد باعث می شود تصاویر کمی پایین تر از جایی که باید باشند نمایش داده شوند و کمی هم زاویه دید را محدود می کند. ذن پد ۷ در قسمت سخت افزار از رم یک گیگابایتی بهره می برد که بسیار کم است و اگر حجم اطلاعات کاربر زیاد باشد حتما نیاز به کارت حافظه جداگانه است. به دلیل طراحی ضعیف نمایشگر، هنگام مشاهده طولانی به محتوای صفحه نمایش، چشم دچار خستگی می شود.

یکی دیگر از نقاط ضعف ذن پد ۷ دوربین بسیار ضعیف آن است، عکس های گرفته شده توسط کاربران همراه با نویز و تار است. زیر نور مستقیم خورشید ضمن آزاردهنده بودن مسئله اثرات انگشت، مشکل بازتاب نور نیز برای کاربران کاملا وجود دارد. قرار گرفتن هدفون در بالای دستگاه از نظر زیبایی و کارایی جزو نقاط ضعف این دستگاه است. تبلت با تخفیف می تواند باعث چشم پوشی از نقاط ضعف یاد شده باشد.

نتیجه گیری

گرچه از ورود این مدل به بازار مدت زمان نسبتا زیادی می‌گذرد اما با توجه با قیمت مناسب این مدل در این اوضاع نیمه ابری بازار، هنوز هم فون‌پد یکی از خوب‌های بازار در این رنج است؛ به خصوص اگر از علاقه مندان به پخش محتوای چند رسانه‌ای بر روی تبلت‌ها باشید. شارژدهی خوب این تبلت به احتمال زیاد به کاهش رزولوشن نمایشگر این تبلت مرتبط است. جمع بندیایسوس در این محصول تمام تلاش خود را به کار گرفته تا همه چیز را در حالت بهینه حفظ کند. ارزان ترین تبلت را می توان در خرید تبلت با تخفیف نیز یافت و از کار کردن با آن لذت برد.

با محصولی روبرو هستیم که هم خوش ساخت است و هم قیمت خوبی دارد، هم تبلت است و هم خون تلفن‌های هوشمند در رگ‌هایش در جریان است. ایسوس همواره تبلت‌های اندرویدی بسیار خوبی را روانه بازار نموده و همین موضوع باعث شده که نام این کمپانی در بین بهترین تولیدکنندگان تبلت‌های اندرویدی قرار گیرد. ایسوس با سری ترنسفورمر کار خود را در عرصه تبلت‌های اندرویدی آغاز کرد و آن قدر محصولات قدرتمندی را روانه بازار کرد تا گوگل آن را به عنوان سازنده تبلت هفت اینچی نکسوس برگزیند.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true

بت اسپات