×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

الکتروپاپ فارسی به شکلی از موسیقی الکتروپاپ گفته میشود که به زبان فارسی خوانده می شود. این سبک موسیقی الهام گیری از سبک الکتروپاپ آمریکایی است. اما تمامی خصوصیات و ویژگی های آن را ندارد.

در  سال ۲۰۱۶ الی ۲۰۱۹ به صورت غیر رسمی توسط امیر تتلو، شاهین نجفی شکل گرفته است،و در سال ۲۰۲۱ میلادی به صورت رسمی اولین آهنگ رسمی که ۲۰۱۴ نام دارد از سپهر سپی در این سبک منتشر شد در موسیقی کشور جمهوری اسلامی ایران سبک جدیدی پدید آمد. موضوع نوشتاری این نوع سبک معمولا از زامبی ها، ارواح، زندگی خیالی،فیلم های ترسناک،دپ، و در برخی موارد خشن و مرموزانه است. 

شکل گیری الکتروپاپ فارسی:

الکترو پاپ  فارسی در سال ۲۰۱۹ در ایران متولد شد؛ به طوری که شهروندان ایرانی با گوش دادن ژانر الکتروپاپ فارسی و نوع زندگی این آرتیست ها با این سبک آشنا شدند یکی از رفتار این هنرمندان این سبک این است که شب ها کار میکنند و تمامی لیریک های خود را در شب مینویسند و یا همگی در بعضی روز های خاص پروفایل های مشکی در فضای مجازی می‌گذارند. فعالان در این سبک به رنگ مشکی و رنگ آبی علاقه شدیدی دارند و در آهنگ های خود به صورت محرمانه به آن اشاره می‌کنند و آنان معمولا در نوع لباس پوشیدن شون از رنگ مشکی و یا آبی استفاده میکنند و گفته شده که این فقط یک علاقه شخصی آنان بوده است. آن ها اعتقاد دارند الکتروپاپ فارسی یک سبک زندگی کردن است و اورا فرا تر از موسیقی میدانند الکتروپاپ فارسی را یک نوع سبک زندگی کردن میدانند.

امیر تتلو در سال  2016 چندین آهنگ غیر رسمی در سبک الکتروپاپ منتشر کرده است

 در سال ۲۰۱۹ شاهین نجفی و چندین خواننده ناشناخته آهنگ غیر رسمی در این ژانر منتشر کردند.

کم کم این سبک داشت شهرت میگرفت که سپهر سپی با انتشار تک آهنگ ۲۰۱۴ اولین بار  در سبک الکتروپاپ فارسی به زبان فارسی به صورت رسمی منتشر کرد که اولین ترک وی بوده است.

بعد از پخش آهنگ ۲۰۱۴ در سایت های داخلی کشور ایران آن آهنگ در سایت های ایرانی بیش از چندین میلیون دانلود خورد و کاملا این سبک دیده شد مخاطبان این سبک معمولاً نوجوانان و جوانان کم سن هستند و آرتیست ها و طرفداران آن سبک نیز جزو کم سن ترین آرتیست های جهان مانند سپهر سپی هستند و شهرت خوبی در کشور جمهوری اسلامی ایران گرفتند و بنیانگذاری سبک الکتروپاپ به صورت رسمی توسط سپهر سپی  در مارس سال ۲۰۲۱ به صورت رسمی صورت گرفت و فعالیت خود را آغاز کردند بعد از پخش این آهنگ در یوتیوب شهروندان کشور های عربی مانند امارات متحده عربی سوریه عراق و مصر نسبت به سبک الکتروپاپ فارسی واکنش خوبی نشان دادند و طرفداران زیادی از کشور های عربی سبک الکتروپاپ فارسی جذب کرده است.

 

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true

بت اسپات