×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

خرد کن برقی یا به اصطلاح همان آسیاب برقی، دستگاهی برای خرد کردن مواد جامد از جمله قهوه، دارچین، زنجبیل، ارد برنج و… به قطعات و تیکه های کوچک‌تر است. خردکن‌های برقی مهم‌ترین قسمت آسیاب هستند که وظیفه ی آنها عمل چرخش تیغه برای خرد کردن یا آرد کردن مواد می‌باشد.

بیشتر شرکت های سازنده معمولا در کنار آسیاب های برقی یک مخلوط کن نیز قرار میدهند، که باعث دوکاره بودن محصول می‌شود. به دلیل کاربردی بودن دستگاه، امروزه خردکن های برقی بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته اند و تا حدی نیازهای مرتبط با آشپزی را تامین می‌کند.

آسیاب های برقی همانند دیگر محصولات در انواع و مدل های متعدد با مارک های خوب تولید و وارد بازار می‌شوند، برخی از این برندهای مطرح شامل: فلر، مولینکس، همیلتون، میگل،بوش و… می‌شوند.

 

برای خرید بهترین آسیاب برقی چه نکاتی را باید در نظر بگیرید:

 قدرت آسیاب برقی

قدرت آسیاب برقی در مدل های خانگی  در حدود ۱۵۰-۲۰۰W است که این مقادیر توان خرد کردن و آسیاب مواد غذایی مختلف را نشان می‌دهد. ولی در آسیاب برقی صنعتی این مقادیر بیشتر هستند و به بیش از ۵۰۰ وات می‌رسند.

منظور از قدرت در اینجا توان خرد کردن مواد غذایی مختلف است. بیشتر آنها در حدود ۱۵۰-۲۰۰W قدرت دارند، اما در آسیاب برقی صنعتی می‌توان انتظار به بیش از ۵۰۰ وات را نیز داشت. در نوع خانگی معمولاً چیزی بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ وات نیز گزینه مناسبی بوده و برای خرد کردن و آسیاب انواع مواد قابل استفاده می‌باشد.

سرعت آسیاب برقی

آسیاب برقی که قرار است تهیه کنید باید دارای قدرت کافی و سرعت استاندارد باشد چون بالا بودن سرعت بدین معنا نیست که کارها سریع تر انجام می‌شوند بلکه سرعت زیاد باعث آزاد شدن بیش از حد گرما از موتور می‌شود که این موضوع به طور مستقیم روی کیفیت و طعم ادویه ها تاثیر می‌گذارد.

سرعت خرد کن شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما باید بدانید که آسیاب‌های برقی با سرعت چرخش بسیار بالا لزوماً کار را سریع‌تر انجام نداده و مناسب هم نیستند؛ چرا که سرعت زیاد غالباً باعث آزاد شدن بیشتر گرما از موتور می‌شود که این امر می‌تواند روی طعم ادویه به دلیل گرم کردن تأثیر بگذارد. این در حالی است که ما صرفاً در زمان پخت و پز به حرارت نیاز داریم.

ظرفیت آسیاب برقی

ظرفیت آسیاب برقی که قرار است تهیه کنید بستگی به نیاز شما دارد و لزوما نباید ظرفیت آن خیلی بالا باشد چون اگر قرار باشد ادویه های گوناگون را آسیاب کنید بهتر است هر سری به دنبال مواد تازه باشید که این امر باعث می‌شود غذا عطر و طعم بهتری به خود بگیرد. ولی در عین حال امکان دارد آشپزخانه های بزرگ و رستوران ها بسته به نیازی که دارند به دنبال آسیاب برقی با ظرفیت بالا باشند.

 

جنس تیغه‌ها تیغه‌ها در یک خرد کن برقی مهم‌ترین بخش را تشکیل می‌دهند. استفاده از جنس استیل زد زنگ یا تیتانیوم از بهترین نوع تیغه یک خرد کن است. طبیعتا اگر تیغه دستگاه شما کند باشد سرعت عمل دستگاه کاهش پیدا کرده و مواد غذایی‌تان به شکل کاملا نامنظمی خرد خواهند شد. این موضوع به شما کمک می کند که حتی بتوانید مواد غذایی سفت و سخت مانند یخ را نیز راحت‌تر خرد کنید. توصیه ما این است که از خرد کن چند تیغه استفاده نمایید، این نوع مواد را به شکل‌های مختلفی در آورده و همینطور طول عمر بیشتری نیز دارد. خردکن‌هایی که دارای تیغه چهار پر یا دو پر هستند بهترین نوع به حساب می‌آیند.

 

ایمنی آسیب برقی

ایمنی در آسیاب برقی و خیلی از لوازم دیگر آشپزخانه ضروری است، بخصوص برای آنهایی که فرزند کوچک دارند، در آسیاب برقی خانگی ایمنی از طریق قفل برقرار می‌شود، به این شکل که تا زمانی که تمام اجزا به درستی جا نرفته باشند و قفل دستگاه بسته نشده باشد، دستگاه شروع به کار نمی‌کند، این موجب کاهش خطر بریدگی توسط تیغه می‌شود.

قابلیت جدا شدن ظروف آسیاب برقی

کلا در دستگاه‌های برقی آشپزخانه مانند آسیاب برقی، همزن برقی، مخلوط کن و… جدا شدن اجزای مختلف دستگاه به شما کمک می‌کند که عمل تمیز کردن دستگاه را با کیفیت و البته راحتی بیشتری انجام دهید، در برخی مدل‌ها شما می‌توانید اجزای آن را در ماشین ظرف شویی تمیز کنید.

پس اگر این موضوع برای شما اهمیت دارد، باید دقت کنید که آیا دستگاه انتخابی شما این قابلیت را دارد یا خیر.

 

منبع:

سایت خریدیار

سایت تاپ ترین

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true

بت اسپات