×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

اتوکلاو ها وسایلی کاربردی در صنعت های متفاوت هستند که قیمت های متفاوتی نیز دارند. قیمت رادیوگرافی دندان نیز بستگی به عواملی مانند نوع وسیله آن و ویژگی های دیگری دارد که در وب سایتی مانند dentyshine.com آمده است. در ادامه نگاهی به این عوامل می اندازیم.

اتوکلاو

فرآیند عمومی کار کردن اتوکلاو

چه یک واحد رومیزی کوچک باشد و چه یک واحد حجیم به اندازه اتاق، همه اتوکلاوها با استفاده از اصولی شبیه به یک زودپز معمولی آشپزخانه کار می کنند – یعنی در قفل می شود تا یک محفظه مهر و موم تشکیل شود و تمام هوای داخل آن محفظه جایگزین می شود. توسط بخار سپس بخار تحت فشار قرار می گیرد تا برای مدت زمان مورد نظر به استریلیزاسیون مورد نظر برسد. هنگامی که چرخه کامل شد، بخار تمام می شود و کالاها را می توان خارج کرد. برای توضیح دقیق تر مراحل مختلف یک چرخه استریلیزاسیون، لطفاً به لیست و تصویر (شکل ۲) نشان داده شده در زیر مراجعه کنید:

فاز پاکسازی

بخار از طریق دستگاه ضدعفونی کننده جریان می یابد و شروع به جابجایی هوا می کند. درجه حرارت و فشار کمی به سمت یک تخلیه مداوم جریان می یابد.

مرحله قرار گرفتن در معرض (استریلیزاسیون)

در طول این مرحله، سیستم کنترل اتوکلاو به گونه ای برنامه ریزی می شود که دریچه اگزوز را ببندد و در نتیجه باعث افزایش دما و فشار داخلی به نقطه تنظیم مطلوب می شود. سپس برنامه دمای مورد نظر را تا رسیدن به زمان مورد نظر حفظ می کند (دول می کند).

فاز اگزوز

فشار از طریق یک دریچه خروجی از محفظه آزاد می شود و فضای داخلی به فشار محیط باز می گردد (اگرچه محتویات نسبتاً داغ باقی می مانند).

قیمت رادیوگرافی دندان

تقریباً هر کاری که ما در زندگی روزمره خود انجام می دهیم دارای یک عنصر خطر است و استفاده از اشعه ایکس در دندانپزشکی بالینی از این قاعده مستثنی نیست. ۱،۲ برای مثال، بیشتر افراد فعالیت هایی را که خطر کمتر از یک در ۱ میلیون را شامل می شود، به عنوان خطرات تشعشعات برای معاینات ساده با اشعه ایکس دندان ها در این دسته کم خطر قرار می گیرند (کمتر از یک در ۱ میلیون خطر).

استفاده از رادیوگرافی در دندانپزشکی بالینی توسط مقررات مربوط به تشعشعات یونیزه ۱۹۹۹ و مقررات مربوط به پرتوهای یونیزه کننده (قرار گرفتن در معرض پزشکی) ۲۰۰۰ (IRMER) کنترل می شود. این مقررات نیاز به توجیه همه رادیوگرافی ها، ثبت در یادداشت های بیمار و ایجاد یک برنامه تضمین کیفیت برای بهبود کیفیت رادیوگرافی های تولید شده را ایجاب می کند.

تضمین کیفیت (QA) در رادیوگرافی یک برنامه عملی است که تضمین می‌کند تمام رادیوگرافی‌ها مطابق با استانداردهای بالایی هستند و در عین حال میزان قرار گرفتن در معرض تشعشع را برای بیماران و کارکنان به حداقل می‌رساند. به حداقل رساندن خطر یا ریشه کن کردن کامل خطر. برای دستیابی به این امر مستلزم ارزیابی کیفیت فیلم های پردازش شده برای تعیین جنبه های کلیدی زیر است:

  • آیا فیلم از نظر تشخیصی قابل قبول است؟
  • آیا عیب وجود دارد؟
  • تقصیر چیست؟
  • چگونه اتفاق افتاده است؟
  • چگونه می توان از تکرار مجدد آن جلوگیری کرد؟
  • آیا قرار گرفتن مجدد در معرض بیمار ضروری است؟

هدف کلی یک برنامه QA باید شامل یک سیستم امتیازدهی باشد که صریح باشد و توسط همه کارکنان دنبال شود. باید به راحتی هر زمینه‌ای را شناسایی کند و راه‌حل‌هایی برای مشکلات شناسایی‌شده ایجاد کند. علاوه بر این، باید تعداد مواجهه بیمار را به حداقل نیاز بالینی محدود کند

روشی که در دستورالعمل های حاکمیت بالینی مشخص شده است از یک سیستم امتیازدهی ساده استفاده می کند و باید شامل جزئیات زیر باشد:

امتیاز ۱ – رادیوگرافی با کیفیت عالی

امتیاز ۲ – کیفیت قابل قبول تشخیصی، حداقل خطا وجود دارد که مانع استفاده از رادیوگرافی برای تشخیص نمی شود.

امتیاز ۳ – کیفیت غیرقابل قبول، جایی که خطاهای موجود مانع از استفاده از رادیوگرافی برای تشخیص می شود و بنابراین نیاز به برداشت مجدد دارد.

اشعه ایکس دندان چقدر ایمن است؟

قرار گرفتن در معرض همه منابع تابش – از جمله خورشید، مواد معدنی موجود در خاک، وسایل خانه و اشعه ایکس دندان – می تواند به بافت ها و سلول های بدن آسیب برساند و منجر به ایجاد سرطان شود. دوز تابشی که در طول گرفتن اشعه ایکس دندان در معرض آن قرار می گیرید بسیار کم است، به خصوص اگر دندانپزشک شما از اشعه ایکس دیجیتال استفاده می کند.

پیشرفت های دندانپزشکی در طول سال ها منجر به تعدادی از اقدامات شده است که خطرات مرتبط با اشعه ایکس را به حداقل می رساند. با این حال، حتی با پیشرفت های ایمنی، اثرات تشعشعات در طول عمر با هم جمع می شوند. بنابراین هر ذره تابشی که دریافت می کنید، حساب می شود. این بر روی قیمت رادیوگرافی نیز تاثیر بخصوصی گذاشته است.

اگر نگران قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس به دلیل اشعه ایکس هستید، با دندانپزشک خود در مورد اینکه هر چند وقت یکبار نیاز به اشعه ایکس است و چرا آنها را گرفته اند صحبت کنید. در حالی که برخی از افراد نیاز به عکس برداری با اشعه ایکس دارند، دستورالعمل های فعلی مستلزم آن است که اشعه ایکس فقط در صورت نیاز برای تشخیص بالینی انجام شود.

تراکم

چگالی به میزان سیاه شدن فیلم پس از قرار گرفتن در معرض و پردازش مربوط می شود. هر چه ناحیه سیاه تر باشد چگالی آن بیشتر است. رادیوگرافی هایی که چگالی خیلی کمی دارند خیلی سبک به نظر می رسند. رادیوگرافی هایی که چگالی بیش از حد دارند خیلی تیره به نظر می رسند. تفسیر جزئیات در فیلمی که خیلی تاریک یا خیلی روشن است دشوار است.

تضاد

کنتراست تفاوت نسبی در چگالی بین روشن ترین و تاریک ترین قسمت های رادیوگرافی است. کنتراست به اپراتور این توانایی را می دهد که شی دیده شده در رادیوگرافی را تشخیص دهد.

یک تصویر متراکم

دمای پردازش بیش از حد بالا یا زمان توسعه بیش از حد طولانی، رادیوگرافی بسیار متراکم تولید می کند.

حال برای اینکه بیشتر با نحوه خرید اتوکلاو و این تجهیزات آشنا شوید به وب سایت dentyshine.com مراجعه نمایید.

منبع :

https://dentyshine.com/product-category/%D8%A7%D8%AA%D9%88%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%88/

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true

بت اسپات