×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

به گزارش تسنیم، علی لاریجانی عصر امروز در آیین افتتاح طرح‌های زیرساختی روستاهای بخش مرکزی که در روستای ملک‌آباد دهستان قمرود برگزار شد، اظهار داشت: نتیجه نهایی تحریم‌های آمریکا شکست آمریکا خواهد بود، خدمت به مردم رویکرد و اولویت اصلی مسئولان باشد.

وی اهمیت وحدت و انسجام ملی را مورد توجه قرار داد و افزود: در شرایطی که آمریکا و برخی کشورهای دیگر برای زمین‌گیر کردن ایران متحد شده‌اند، وحدت و همدلی ملت و مسئولان باید بیشتر از هر زمان دیگری باشد. حقیقت این بوده که امروز آمریکا به‌دنبال مذاکره با ایران نبوده و تصور چنین خیالی اشتباه است، آمریکا در حال حاضر به‌دنبال بردگی جمهوری اسلامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: ملت ایران ازآنجایی‌که دارای عزت و غیرت دینی و ملی است در برابر خواسته‌های نامشروع آمریکا کوتاه نخواهد آمد، اگر ایران مانند عربستان و بحرین گوش‌به‌فرمان آمریکا بود هیچ‌وقت این حجم از دشمنی‌ها علیه آن به‌راه نمی‌افتاد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: پایبندی به شعار نه غربی نه شرقی در طول ۴۰ سال گذشته حفظ و دنبال شده است، تعیین سرنوشت کشور به‌دست مردم این سرزمین بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است. علت گستاخی و عصبانیت آمریکا نسبت به توان دفاعی و موشکی ایران صرفاً به‌دلیل عمق قدرت و توانمندی کشور در این زمینه ویژه است.

لاریجانی با تأکید بر اینکه نتیجه تحریم‌های اقتصادی پشیمانی و شکست آمریکا خواهد بود، اضافه کرد: شکست توطئه‌های آمریکا در منطقه در برابر جبهه مقاومت اسلامی از دیگر مظاهر عصبانیت و دشمنی آن‌ها با نظام اسلامی است، در چهار دهه گذشته هرزمانی که ملت و مسئولان با یکدیگر متحد شده‌اند پیروزی‌های چشمگیری نصیب ایران شده است، پیروزی ایران در دفاع مقدس از نمونه‌های بارز اتحاد تمام قوا در داخل و خدمت صرف به مردم بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تحریم یک وجه مثبت داشته و آن تبدیل کردن آن به یک فرصت برای پر کردن ضعف‌های کشور به‌ویژه در بخش اقتصادی است، با استفاده از ظرفیت دانشگاه و توان داخلی می‌توان از تحریم‌های آمریکا برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور استفاده شود. بستر توسعه اقتصادی روستاهای کشور باید با کمترین وابستگی به آب دنبال شود، توسعه کشت گلخانه‌ای، اصلاح الگوی مصرف و توجه بیشتر به مقوله آبخیزداری از راهکارهای اساسی موجود برای توسعه بخش‌ها و روستاهای کشور است.

لاریجانی با اشاره به تدابیر اندیشیده‌شده برای توسعه روستاهای کشور خاطرنشان کرد: برای توسعه روستاهای کشور یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی و ۱۰هزار میلیارد ریال نیز از طریق تسهیلات بانکی برای توسعه روستاهای کشور در بودجه سال ۹۸ در نظر گرفته شده است. توسعه زیرساخت‌ها در سطح روستاها در دوران بعد از انقلاب قابل‌مقایسه با دوران قبل از آن نیست. انتقال آب شیرین از سرشاخه‌های رود دز به قم با اعتبارات فراوان صرف‌شده برای آن از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده است.

وی گفت: بی‌توجهی رژیم پهلوی به روستاهای کشور از عوامل اصلی عقب‌ماندگی این بخش از کشور است، پایان دادن به محرومیت یکی از آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی است، در حال حاضر ۹۵ درصد شهرها و ۷۵ درصد روستاها از نعمت گاز برخوردار هستند، همچنین ۲۰۰ کیلومتر جاده آسفالت روستایی امروز به بیش از ۱۰۰هزار جاده آسفالت روستایی توسعه یافته است.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true

بت اسپات