×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که چه چیزهایی بر روی کیفیت عطر تاثیر می گذارند و چه مواردی باعث خرابی عطرها می شوند. ما در این مطلب به نقل از آنیه به شما می گوییم که چه چیزهایی بر کیفیت عطر تاثیر می گذارند. گرمای مستقیم نه تنها برای رایحه مضر است ، بلکه می تواند بطری های پلاستیکی را تاب یا ذوب کند و حتی گرمای کمتری در طولانی مدت باعث از بین رفتن عطر می شود. عوامل بسیاری بر کیفیت عطر تاثیر گذار هستند، اما پیش از آن باید به نشانه های خراب شدن عطر دقت شود. 

نشانه های خراب شدن عطر

اگر می خواهید در هزینه های شخصی خود صرفه جویی کنید ، باید عطر را جدی بگیرید و روش صحیح حفظ عطر را یاد بگیرید. با این کار عطر شما نه تنها سالم و با کیفیت روز اول باقی می ماند بلکه رایحه آن نیز تغییری نخواهد کرد. عمر آن باید زودتر کوتاه و خراب شود. تعدادی نشانه وجود دارد که عطر شما رو به زوال است.

اولین علامت تغییر رنگ عطر است ، به طوری که گاهی رنگ عطر تیره می شود و گاهی شیری می شود ، یا لایه های شیری سطح عطر را می پوشاند. نشانه دوم اینکه یکی از روش های واضح تشخیص این است که آیا عطر شما خراب می شود برای تغییر بو است. بعضی از عطرها فقط بوی الکل می دهند یا فقط کمی از شدت آن کم می شود. در هر دو مورد ، تغییر در بوی عطر نشان دهنده تغییر در خود عطر است. متأسفانه اگر مشاهده کردید که عطر شما رو به زوال است ، باید این مشکل را برطرف کنید. راهی نداره بنابراین ، توصیه ما به شما این است که با نگهداری مناسب عطر آشنا شوید تا بتوانید از عطر خود به خوبی مراقبت کنید و سالها از کیفیت خوب و عطر زیبای آن لذت ببرید.

آیا گرما عطر را خراب می کند؟

مهمترین عاملی که باعث خراب شدن عطر می شود نور خورشید است. نور خورشید ، به ویژه اگر به صورت تابش مستقیم باشد ، تأثیر سریعی در کاهش کیفیت عطر دارد. اگرچه بطری های عطر طرح های زیبایی دارند و همه ما دوست داریم بطری های عطر را در اتاق های خود به نمایش بگذاریم ، این امر باعث کاهش عمر عطر و خراب شدن سریع آن می شود ، خصوصاً اگر اتاق ما ساعت های طولانی دارای نور خورشید باشد. حتی عطرهای موجود در بطری های تیره نباید در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار بگیرند. اگرچه این عطرها نسبت به عطرهای بطری شفاف کمتر در معرض فساد قرار دارند و ماندگاری بالاتری دارند ، اما قرار دادن آنها روی میز آرایش ، درست روبروی پنجره ای که در معرض نور خورشید است ، خطرناک نیست.

تأثیر رطوبت بر کیفیت عطر

رطوبت عامل دیگری است که کیفیت عطر را از بین می برد. این بدان معنی است که حمام مکان مناسبی برای نگهداری عطر نیست حتی آشپزخانه نیز ممکن است مکان مناسبی برای نگهداری عطر نباشد. زیرا در آشپزخانه میزان رطوبت بیشتر از سایر قسمت های خانه است ، علاوه بر این دمای آشپزخانه ثابت نیست و به دلیل پخت و پز همیشه تغییر می کند.

تأثیر مواد شیمیایی خارجی بر کیفیت عطرها

مواد شیمیایی خارج از بطری عطر نیز کیفیت عطر را کاهش می دهد. به عنوان مثال ، اگر بطری عطر شما به طور مداوم در معرض آلودگی هوا قرار دارد ، احتمال آسیب دیدگی و یا پایین آمدن کیفیت آن وجود دارد ، همچنین اگر عطر خود را نزدیک گازهای شیمیایی یا بخار قرار می دهید ، مطمئن باشید که به زودی با عطر بدی روبرو خواهید شد. به همین دلیل توصیه می شود اگر قصد تمیز کردن محیط مانند حمام با مواد تمیز کننده شیمیایی مانند وایتکس را دارید ، عطر خود را در این مکان نگذارید و قبل از تمیز کردن محیط ، عطر خود را خارج کنید.

روش صحیح نگهداری عطر چیست؟

اگر به تازگی عطری بی عیب و نقص خریداری کرده اید که شخصیت شما را به خوبی نشان دهد یا عطری از شخصی دریافت کرده اید و بسیار نگران هدیه خود هستید ، به هر ترتیب باید از عطر خود به خوبی مراقبت کنید.

حتی اگر یک عطر تاریخ انقضا نداشته باشد و عمر آن ابدی باشد ، که البته چنین نیست ، شما همچنان باید مراحل مختلفی را برای حفظ صحیح عطر خود برای حفظ عطر یا کیفیت آن دنبال کنید. در زیر روش های مناسب و استاندارد مراقبت از عطر و نحوه نگهداری صحیح عطرها را به شما آموزش خواهیم داد.

منبع وب سایت آنیه anieh.com

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true

بت اسپات