×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

کفپوش اپوکسی بهبد صنعت پارسا و کاربرد آن در صنایع

کفپوش اپوکسی بهبد صنعت پارسا و کاربرد آن در صنایع

به نقل از رسانه دنیای اقتصاد، کف سازی و ساخت یک کفپوش مناسب، نقشی مهم در سازه‌ها دارد. اما یک کفپوش با کیفیت چه ویژگی‌ای دارد و کدام کفپوش مناسب ماست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا درمورد کفپوش اپوکسی و انواع کاربرد آن در فضاهای مختلف، اطلاعات تکمیلی را با شما به اشتراک بگذاریم.

کفپوش خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

پیش از آنکه بتوان درمورد بحث خوب بودن یا نبودن یک کفسازی صحبت کرد باید توجه کنیم که محصول قرار است تحت چه کاربردی قرار بگیرد. یک کفپوش خوب باید بتواند فشارهایی که بر روی آن وارد می‌شود را تحمل کند، زیبا باشد و ماندگاری بالایی داشته باشد. باقی ویژگی‌‌ها نیز با توجه به محیطی که کفپوش در آن نصب می‌شود ممکن است تغییر کند. به طور مثال، کفپوش آنتی استاتیک بیشتر در اتاق عمل، اتاق سرور و آزمایشگاه‌ها نصب می‌شود، کفپوش‌های دکوراتیو معمولا در محیط‌هایی نصب می‌شود که نیاز است تا محیط یک زیبایی و طرح خاصی داشته باشد و کف پلی یورتان در مکان هایی که نیاز است تا کفپوش انعطاف بیشتری داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا جزییات بیشتری را برای انتخاب راحت‌تر به شما ارائه دهیم.

کفپوش اپوکسی چیست؟

کفپوش اپوکسی مخلوطی دو قسمتی از رزین ها و هاردنر ها است که کف های بتنی را در پارکینگ‌ها، سالن‌ها، اتاق های اتاق‌های سرور، نمایشگاه‌ها، کارخانجات و… را محافظت می‌کند و در آنجا نصب می‌شود. کفپوش اپوکسی بهبد صنعت پارسا با بهترین کیفیت و مواد اولیه درجه یک اروپایی تولید و اجرا می‌شوند. پوشش‌های اپوکسی که در چندین لایه روی هم اجرا می‌شوند و کفپوش‌های بدون درزی ایجاد می‌کنند که در برابر چربی، خراش، رطوبت و مواد شیمیایی مقاومت بسیار زیادی دارند.

مزایای کفپوش اپوکسی چیست؟

  • زیبایی
  • کاهش هزینه در نگهداری
  • مقاومت فشاری
  • مقاومت در برابر شوک
  • بدون هیچگونه درز
  • مقاومت در برابر تغییرات دما
  • مقاومت شیمیایی
  • مقاومت در برابر رطوبت
  • بهداشتی و پاکسازی آسان

کفپوش اپوکسی در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

کفپوش‌های اپوکسی تقریبا در همه فضاها نصب می‌شود و به همین دلیل به کفپوش همه کاره نیز معروف است. کفپوش اپوکسی در صنایع مختلف پتروشیمی و پالایشگاهی، کارخانجات، مراکز درمانی و بیمارستان، پارکینگ، سالن ورزشی، اماکن مسکونی و مجتمع‌های تجاری، آزمایشگاه‌ و… کاربرد دارد.

قیمت اجرای کفپوش اپوکسی چطور محاسبه می‌شود؟

فاکتورهای زیادی بر روی هزینه نهایی کفپوش اپوکسی تاثیر می‌گذارد. از جمله بارزترین آن‌ها می‌توان به متراژ محیط، کیفیت رزین، حقوق کارگران اشاره کرد. برای استعلام قیمت روز کفپوش اپوکسی می‌توانید با شرکت بهبد صنعت پارسا تماس بگیرید.

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

کفپوش آنتی استاتیک معمولا در جاهایی استفاده می‌شود که بار الکتریکی وجود داشته باشد. از این جمله می‌توان به اتاق عمل، اتاق سرور و آزمایشگاه‌ها اشاره کرد.

کفپوش آنتی استاتیک از تجمع سطوح آسیب رسان بار استاتیک جلوگیری می کند. این امر با ساخت یک کفپوش طراحی شده برای انتقال ایمن شارژ از یک فرد به یک نقطه ارت تعریف شده به دست می آید. در عمل چندین راه وجود دارد که می توان این کار را انجام داد.

این فرآیند با یک پوشش رزینی شروع می شود که مواد رسانای تخصصی را در کف قرار می دهد. این مواد هنگامی که پاهایشان با آنها تماس می‌گیرد، بار را از افرادی که روی سطح زمین راه می‌روند می‌گیرند و این یک واکنش زنجیره‌ای را آغاز می‌کند که منجر به حذف بار از ناحیه می‌شود.

کفپوش پارکینگ

در پارکینگ‌ها هم از اپوکسی و هم از پلی یورتان استفاده می‌شود. کف رزینی هنگامی که بر روی سطح پخش می‌شود، باعث ماندگاری و افزایش قدرت تحمل فشار سطح می‌شود. کفپوش اپوکسی باعث می‌شود که طول عمر کف پارکینگ بسیار زیادتر شود، خاصیت ضد لغزندگی پیدا کند، هزینه‌های نگهداری کاهش پیدا کرده و بهداشت محیط افزایش پیدا کند.

تنوع طرح‌ها و رنگ‌های کفپوش اپوکسی پارکینگ نسبتا زیاد و مختلف است و حتی امکان طراحی خط‌کشی بروی این کفپوش‌ها وجود دارد. دوام کفپوش اپوکسی پارکینگ بسیار بالا است. به همین جهت برای کف پارکینگ های مجتمع های صنعتی و تجاری که تردد زیادی دارند  مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از کجا کفپوش اپوکسی تهیه کنم؟

دریافت راهنمایی و مشاوره‌های حرفه‌ای اجرای کفپوش امری مهم است که می‌تواند از اشتباهات جلوگیری کند و هزینه‌های انجام پروژه را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. بهبد صنعت پارسا با سابقه طولانی در صنعت و داشتن تیمی مجرب، آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای و اجرای پروژه‌های کفپوش صنعتی برای شما در تمام کشور عزیزمان ایران است.

شرکت مهندسی بهبد صنعت پارسا تولید کننده، مشاور و مجری انواع کفپوش های صنعتی، پوشش های ضد خوردگی و سیستم های حاظت از سطوح با بهره گیری از تکنولوژی روز و مدرن دنیا و مواد اولیه اروپایی به پشتوانه سالها تجربه در خدمت هم میهنان عزیز میباشد.

کفپوش پلی یورتان

کفپوش پلی اورتان جایگزینی برای کفپوش اپوکسی است. هنگامی که در نتیجه اختلاط دو جزء با یکدیگر پخت می شوند، می توانند یک جزئی (درم آوری رطوبت) یا دو جزئی باشند. کفپوش پلی یورتان معمولا در فضاهای باز و یا فضاهایی استفاده می‌شود که نیاز به کفپوشی منعطف داشته باشد.

رایج ترین انواع کفپوش پلی اورتان عبارتند از:

  •  

    پوشش های کف به کار رفته با غلطک

  •  

    روکش های شفافی که برای محافظت از سطوح در برابر خراش استفاده می شود

  •  

    کف های ضخیم تر با ماله به ضخامت ۲-۳ میلی متر اعمال می شود

  •  

    کف پلی اورتان بر پایه سیمان اغلب در ضخامت های تا ۱ سانتی متر اعمال می شود

  •  

    در مقایسه با کفپوش های اپوکسی، نرم تر هستند و خاصیت ارتجاعی بیشتری دارند

جمع بندی

کفپوش یکی از مهم‌ترین بخش‌های ساختمان است که در افزایش طول عمر سازه و بهینه کردن هزینه در طولانی مدت بسیار موثر است. کفپوش اپوکسی با یک ترکیب شیمیایی خاص، یکی از زیباترین و مقاوم ترین که کفپوش هایی است که استفاده می شود. از این کفپوش در طیف بسیار وسیعی از مکان ها مانند نمایشگاه، کارخانجات، بیمارستان و مراکز بهداشتی، منازل و… استفاده می‌شود.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true

بت اسپات