×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

 

معرفی چند نمونه بهترین پنکه ایستاده در بازار که ارزش بررسی دارند!

در فصول گرم سال یکی از پرکاربردترین وسایل در خانه ها کولر و پنکه ها هستند. پنکه ها جزء وسایل خنک کننده محسوب می‌شوند که دارای پره های اریب دار هستند و با چرخیدن خود باعث جابه جایی و خنک شدن هوا می‌شوند.

در برخی از مکان ها دسترسی به کولر وجود ندارد در این مواقع از پنکه ها استفاده می‌شود که کارایی پنکه ها بیشتر در ادارات و شرکت ها می‌باشد.یکی از کاربردها پنکه در محیط‌هایی است که به دلیل بالا بودن درصد رطوبت هوا امکان استفاده از کولر آبی وجود ندارد.

امروزه پنکه ها در انواع مدل و طرح ها طراحی می‌شوند که باید با توجه به نیاز خود پنکه و وسایل خنک کننده را تهیه کنید در مدل های پنکه می‌توان به پنکه های ایستاده پرتابل یا پنکه پایه دار، پنکه های صنعتی، پنکه های سقفی و جدیدترین نوع پنکه یعنی پنکه های بدون پره اشاره کرد.

برای خرید پنکه لازم است که اطلاعاتی از نحوه خرید داشته باشید بنابراین در این مقاله خریدیار قصد دارد شما را با انواع پنکه و نکات قبل از خرید آشنا سازد پس همراه ما باشید.

مزیت استفاده از پنکه ایستاده چیست؟

معمولا قیمت پایین تری دارند/ قابل حمل هستند/ برق کمتری مصرف میکنن/ مناسب محیط های کوچیک و خونه های آپارتمانی هستند.

 

بهترین مارک پنکه ایستاده در بازار کدام است؟

 

برندهای مختلف خارجی و داخلی برای پنکه ایستاده در بازار وجود دارند که در حال حاضر برندهای ایرانی و چینی بیشتر به چشم می‌خورند، با این حال بد نیست نگاهی به چند برند خوب پنکه ایستاده که در حال حاضر محصولاتشان در بازار عرضه می‌شود نگاهی داشته باشیم.

 

پنکه ایستاده پارس خزر:

پنکه‌های پارس خزر شهرت زیادی دارند و مدل‌های بسیار متنوعی از پنکه ایستاده پارس خزر در بازار عرضه شده است و بیشتر مدل‌های این برند امتیاز خوبی از خریداران دریافت کرده اند،پنکه های ایستاده پارس خزر در رنج قیمتی ۱.۵ الی ۲ میلیون تومان در بازار موجود هستند.

پنکه‌های ایستاده پارس خزر از نظر کیفیت و عملکرد نمره خیلی خوب دریافت کرده‌اند که این موضوع نشان از برند خوب پارس خزر دارد، همچنین از نظر ظاهری و امکانات هم کاملا به روز هستند و به همین دلیل می‌توانند انتخاب خیلی از افراد باشند.

 

پنکه ایستاده ویداس: 

اگر نگاهی به پنکه‌های ایستاده موجود در دیجی کالا و دیگر سایت‌‌ها داشته باشید، متوجه مدل متنوع پنکه ایستاده ویداس خواهید شد، هرچند که شهرت این برند به اندازه پارس خزر نیست، اما پنکه های ایستاده این برند هم امتیاز خوبی از خریداران دریافت کرده‌اند و از نظر تنوع، طراحی و امکانات در جایگاه خوبی قرار دارند. از نظر قیمتی هم تقریبا با پارس خزر در یک محدوده قرار دارند.

 

پنکه ایستاده سانی:

محصولات سانی نسبت به دو برند قبلی کمتر در بازار یافت می‌شوند، به طور مثال پنکه ایستاده سانی تنها ۵ مدل در دیجی کالا دارد که در حال حاضر ۳ مدل آن موجود هستند، اما بد نیست بدانید که هر سه مدل امتیاز خیلی خوبی از خریداران دریافت کرده‌اند و رضایت خریداران از پنکه‌های ایستاده سانی بسیار بالا بوده است، برخی کاربران در دیدگاه‌ها گفته‌اند که چند سال است که پنکه سانی استفاده می‌کنند و کاملا راضی هستند.

 

پنکه ایستاده مایدیا:

شاید برند مایدیا را با کولرگازی های مایدیا بشناسید، خود من اولین بار نام مایدیا را روی کولر گازی‌ها دیده بودم، اما حالا متوجه شدم که این برند در تولید سایر لوازم خانگی از جمله پنکه ایستاده هم فعالیت دارد و اتفاقا ضمن تنوع بالای محصولاتش، میزان رضایت خریداران از محصولات این برند قابل قبول بوده است، به طور مثال امتیاز بیشتر محصولات این برند از خریداران بالای ۴ یا نزدیک به ۴ بوده است.

 

پنکه ایستاده برفاب:

برفاب یکی دیگر از برندهای خوب ایرانی در زمینه تولید محصولات سرمایشی و گرمایشی است که شاید پیشتر با کولرهای آبی و بخاری های برفاب آشنا بوده باشید، این برند در زمینه تولید کولر آبی عملکرد خوبی داشته و رضایت بالای خریداران را جلب کرده است، اما در زمینه تولید پنکه ایستاده عملکرد خیلی خوبی نداشته و تنها یک نمونه از پنکه های ایستاده برفاب در دیجی کالا مشاهده شده است که امتیاز خیلی بالایی را دریافت نکرده است.

 

پنکه ایستاده تولیپس:

تولیپیس هم یکی از برندهای ایرانی در زمینه تولید لوازم خانگی است که یکی از تولیدات این برند، انواع پنکه ایستاده است، این برند محصولات دیگری مانند انواع ماشین ظرف شویی، جاروبرقی، لوازم برقی آشپزخانه و… نیز تولید می‌کند که در برخی از این محصولات عملکرد بهتری داشته است.

در حال حاضر تنوع قابل قبولی از پنکه های ایستاده تولیپس در دیجی کالا دیده می‌شود که امتیاز خریداران به این پنکه های تولیپس نزدیک به ۴ بوده است، یعنی یک عدد قابل قبول و البته نه خیلی عالی، توصیه ما این است که پیش از خرید پنکه ایستاده تولیپس، حتما نظرات خریداران را بررسی کنید.

 

انواع مدل های مختلف پنکه موجود در بازار:

۱- پنکه های رومیزی:

از اولین مدل های کلاسیک پنکه می‌باشد که کارخانه های تولید کننده این نوع پنکه ها بسیار محدود هستند و این پنکه ها در دو نوع پایه کوتاه و پایه بلند شناخته می‌شوند که فضای کمی را اشغال می‌کنند و به راحتی قابل حمل هستند.

۲- پنکه های دیواری:

ساختار این نوع پنکه ها شبیه پنکه های رومیزی می‌باشد با این تفاوت که روی دیوار نصب می‌شوند و مجهز به دستگاه کنترل از راه دور می‌باشند. این مدل پنکه ها از دسترس بودن کودکان نیز به دور هستند که این امر یک مزیت محسوب می‌شود زیرا از بروز خطر برای کودکان جلوگیری می‌کند.

۳- پنکه های سقفی:

پنکه های سقفی علاوه بر خنک کردن، هوای سالن و اتاق را نیز تهویه می‌کنند. بیشتر پنکه های سقفی موجود در بازار از نوع سه پره هستند این نوع پنکه ها قابلیت کنترل از راه دور را نیز دارند که معمولا از راه یک کلید گردان که روی دیوار نصب می‌شود انجام می‌گیرد.

 

پیش از خرید پنکه ایستاده به این نکات توجه کنید!

 

میزان باد خروجی پنکه:

قدرت پنکه معمولا با میزان باد خروجی سنجیده می‌شود، هر چه باد خروجی پنکه بیشتر باشد، قدرت پنکه هم بیشتر خواهد بود که واحد آن CMM می‌باشد که بالاتر بود عدد CMM یعنی قوی‌تر بودن پنکه، که برای پنکه‌های خانگی قدرت پنکه معمولا بین ۶۰ الی ۱۰۰ CMM می‌باشد.

 

بهترین پنکه ایستاده

 

سرعت چرخش پنکه:

پنکه‌های ایستاده یا سقفی با سرعت‌های متفاوتی می‌چرخند که سرعت را با واحد دور بر دقیقه یا RPM نمایش‌ می‌دهند که مسلما هرچه این عدد بیشتر باشد یعنی سرعت چرخش بیشتر است و سرعت بالاتر هم یعنی سرمای بیشتر.

پنکه‌های ایستاده و سقفی از نظر سرعت به دو دسته نرمال و پرسرعت تقسیم بندی می‌شوند، پنکه‌هایی که سرعت آنها حدود ۱۳۰۰ است را در گروه پنکه‌های با سرعت نرمال و پنکه‌هایی که سرعت آنها حدود ۲۱۰۰ می‌باشد را در گروه پنکه‌های پرسرعت دسته بندی می‌کنند.

 

میزان صدای پنکه:

پنکه‌های ایستاده یا سقفی کاملا بدون صدا نیستند و اتفاقا آنهایی که قدرت و سرعت بالاتری دارند معمولا صدای بیشتر هم تولید می‌کنند و گاهی شما بین یک پنکه بی صدا ولی ضعیف و یک پنکه قوی ولی پرصدا مجبور به انتخاب می‌شوید.

توصیه ما این است که حتما پیش از خرید پنکه‌ را روی سرعت‌های متفاوت تنظیم کنید و میزان صدای تولید شده را در یک مکان ساکت بررسی کنید و ببینید که آیا می‌توانید با این میزان صدا کنار بیایید یا خیر.

 

برای مطالعه مطلب بهترین پنکه ایستاده به این لینک مراجعه کنید.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true

بت اسپات