×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

 

در این مطلب قرار است بهترین مدل های هویه برقی را به شما معرفی کنیم، این مطلب از سایت روناک برداشت شده است، اگر مایل به مشاهده لیست کامل بهترین هویه برقی هستید به این لینک مراجعه کنید.

هویه یکی از ابزارهای کاربردی محسوب می‌شود که وجود آن در هر جعبه ابزاری الزامی است. از این وسیله می‌توان استفاده‌های متعددی همچون متصل کردن و ساختن و همچنین لحیم‌کاری داشت. اگر هویه مورد استفاده شما دارای کیفیت بالایی باشد مطمئنا نتیجه خوبی نیز از کار خود خواهید گرفت.

جهت تامین نیاز جامعه برند های زیادی اقدام به طراحی و تولید هویه می‌کنند که ما در این مقاله سعی می‌کنیم بهترین آن‌ها را معرفی کرده و شما را در خرید این ابزار راهنمایی کنیم با ما همراه باشید.

 

اگر به کارهای هنری علاقه دارید یا در تعمیر قطعات الکترونیکی دست به ابزار هستید، احتمالاً با هنر و کاربردهای آن آشنایی دارید. هویه ابزاری است که برای اتصال قطعات فلزی استفاده می شود. در هویه نوک نازل با عبور برق گرم می شود و اجازه می دهد تا با دستگاه فلز یا قلع لحیم را آب کند.

مطمئناً نام هویه برای هرکسی که در زمینه برق و الکترونیک کار کرده یا به نوعی با مدارها و پروژه های الکترونیکی سر و کار داشته باشد آشنا است و می داند بدون آن عملا هیچ کاری نمی توان انجام داد.

اما مارک های دستگاه هویه برقی باید دریگر بسیار متفاوت اند و برای خرید دستگاه هویه برقی باید بهترین مارک دستگاه هویه برقی را بشناسید.

 

اگر به دنبال ساختن بوردهای الکترونیکی یا تعمیر وسایل الکترونیکی منزل بوده باشید، یا کلاس‌های حرفه و فن دوران راهنمایی را به یاد بیاورید، به احتمال خیلی زیاد کار با هویه قلمی یا هویه خودکاری برای شما آشناست. وسیله‌ای که با اتصال به برق به دمای بالا می‌رسد و قلع را آب می‌کند و این موضوع باعث اتصال قطعات الکترونیکی به بورد می‌شود.

برای خرید بهترین هویه قلمی بهتر است این نکته را در نظر داشته باشیم که هویه قلمی تنها یک نوع از انواع هویه است و اگر هنوز نمی‌دانید که آیا به هویه قلمی احتیاج دارید یا نه.

همانطور که در آن مقاله اشاره کردیم هویه قلمی که به آن هویه خودکاری هم می‌گویند ساده ‌ترین و ارزان ترین نوع هویه برای لحیم کاری است. هویه قلمی یا هویه خودکاری برای کسانی کاربرد دارد که مبتدی هستند و با پروژه‌های ساده یا پروژه‌هایی که بیشتر جنبه سرگرمی دارند. این نوع هویه به دلیل شکل آن که شبیه به یک قلم یا خودکار است به هویه قلمی معروف است.

بیشتر مدل‌های هویه‌ قلمی تنظیم‌گر دما ندارند و دمای آن‌ها متغییر است و به همین دلیل برای کارهای حرفه‌ای با حساسیت بالا و همچنین برای کسانی که پروژه‌های مختلفی را انجام می‌دهند مناسب نیست.

 

توان هویه

توان بیشتر هویه‌های قلمی موجود در بازار بین ۲۰ تا ۶۰ وات است. به طور کلی هرچه توان یک هویه قلمی بالاتر باشد می‌توان گفت که هویه بهتری است. هویه‌های با توان پایین با سرعت کم‌تری گرم‌ می‌شوند و دمای آن‌ها ناپایدار است. این موضوع می‌تواند باعث ایجاد مشکل در پروژه‌ها شود. هویه‌ای که نتواند دمای ثابتی را ارائه کند باعث بی‌نظمی و خراب شدن لحیم‌کاری در برخی نقاط می‌شود و حتی ممکن است به قطعات آسیب وارد کند.

باید در نظر داشته باشید که توان بالا لزوما به معنای دمای بالاتر نیست و هویه‌ قلمی که توان بالایی دارد می‌تواند با سرعت بالاتری به دمای مورد نظر ما برسد و آن دما را بهتر حفظ کند.

 

لوازم و ویژگی‌های جانبی

لوازم جانبی مانند جعبه حمل هویه، پایه هویه، پاک‌کننده نوک هویه و … از مواردی هستند که اگر همراه با هویه قلمی باشند، کار با هویه را بسیار آسان‌تر می‌کنند. هویه‌های قلمی به دلیل شکل خطی آن‌ها معمولا به نگهدارنده احتیاج دارند و در صورتی که از نگهدارنده استفاده نکنیم ممکن است باعث ایجاد سوختگی در فرش یا میز کار یا برخورد با دستان و ایجاد سوختگی شوند. پس بهتر است که در خرید هویه قلمی به لوازم جانبی آن نیز دقت کنیم. برخی از لوازم مانند پاک‌کننده نوک هویه و پایه را می‌توان به 

 

فاکتورهای مهم در خرید هویه

برای اینکه بتوانید یک هویه را در بالاترین کیفیت خود خریداری نمایید بهتر است چهار فاکتور مهم نوع، توان، نوک و پایه آن را در نظر گرفته و سپس سفارش خود را تکمیل نمایید. در نظر داشته باشید تک تک این فاکتورها در نتیجه کار شما بسیار تأثیرگذار بوده و بهتر است به آن‌ها اهمیت زیادی داده شود.

بهترین هویه برقی

نوع هویه برقی

هویه را می‌توان از نظر شکل ظاهری به سه دسته قلمی یا خودکاری، تفنگی و استیشن یا ایستگاهی تقسیم‌بندی نمود که هر کدام آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصر بفردی هستند. ساده‌ترین نوع هویه که برای افراد مبتدی گزینه بسیار مناسبی است هویه قلمی بوده که دارای قیمت پایین‌تری نیز نسبت به دیگر مدل‌های هویه‌ است.

هویه تفنگی نیز از لحاظ کارکرد بسیار شبیه به هویه قلمی بوده که به سرعت گرم می‌شود و برای لحیم‌ کاری گزینه مناسبی است. اما نوع سوم یعنی هویه استیشن بهترین نوع از انواع هویه بوده که دارای یک منبع قدرت به صورت جعبه است و همچنین امکان تنظیم دما نیز از طریق آن وجود دارد.

 

توان هویه برقی

به طور کلی توان هویه‌های موجود در بازار بین ۲۰ تا ۶۰ وات است که به هر میزان این توان بالاتر باشد یعنی هویه از کیفیت بیشتری برخوردار است. نقش توان هویه در عملکرد آن را می‌توان در سرعت کم در گرم شدن و ناپایدار بودن دمای آن دانست که می‌تواند باعث طولانی شدن زمان کار شما و پایین آمدن کیفیت نتیجه آن شود‌.

البته این موضوع می‌تواند در طول عمر دستگاه نیز تاثیرگذار باشد؛ زیرا ثابت نبودن دما باعث آسیب به قطعات داخلی دستگاه شده و لحیم‌کاری شما را هم خراب خواهد کرد.

بهترین مارک هویه

سری هویه

احتمال آسیب به سری هویه به دلیل دمای بالایی که به آن وارد می‌شود زیاد است و باید هنگام خرید به نسوز بودن نوک هویه توجه شود. وجود این خاصیت می‌تواند از چسبندگی نامطلوب هنگام کار با دستگاه جلوگیری کرده و باعث شود سر آن دیرتر سیاه و اکسیده شود.

تولید کنندگان بهترین مارک هویه برقی به این نکته اهمیت زیادی می‌دهند و سعی می‌کنند ابزاری به بازار ارائه کنند که دارای سری بسیار با کیفیت بوده و طول عمر بالایی نیز داشته باشد.

 

پایه هویه برقی

از دیگر فاکتورهای مهم در خرید هویه، پایه آن است که می‌تواند به کار شما سرعت زیادی ببخشد و از خطرات و آسیب‌های احتمالی همچون آتش‌سوزی جلوگیری کند. اغلب هویه‌هایی که با قیمت پایین عرضه می‌شود بدون پایه بوده و باید پایه را به صورت جداگانه خریداری نمود اما در هویه‌های با برند معتبر، پایه مخصوصی نیز همراه دستگاه به خریدار ارائه می‌شود.

بهترین هویه کدام است؟

معرفی بهترین مارک هویه

مطمئنا برند تولید کننده هویه، در کیفیت آن تاثیر زیادی خواهد گذاشت و به همین دلیل توصیه می‌شود برای خرید بهترین هویه حرفه‌ای، به برند آن نیز توجه کنید. ما در ادامه به معرفی بهترین مارک هویه خواهیم پرداخت تا بتوانیم شما را در خرید این دستگاه کمک کنیم.

 هویه مارک Daiyo

یکی از برندهای نام آشنا در طراحی و تولید انواع لوازم جانبی همچون هویه، دایو است. این برند دارای هویه‌ با توان مختلف ۲۵ تا ۶۰ وات است که می‌تواند برای افراد مختلف از مبتدی تا پیشرفته مناسب باشد.

هویه مارک Somo

هویه تفنگی سومو مدل SM-108 دارای ۱۳۰ وات بوده و دارای توان بالایی در پایداری دما باشد. به دلیل ویژگی‌های منحصر بفرد این دستگاه، گزینه بسیار مناسبی برای پروژه‌های مختلف حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای است. البته این هویه دارای طراحی ظاهری بسیار زیبایی است و می‌تواند جلوه بسیار خوبی به میز کار شما ببخشد.

 هویه مارک Gordak

همانطور که به آن اشاره کردیم دستگاه هویه دارای انواع مختلفی است که یکی از بهترین آن‌ها، هویه استیشن است. از بهترین برندها در این مدل که دارای منبع تنظیم توان و دمای خروجی و همچنین پایه مناسب است گرداک بوده که در بازار نیز یافت می‌شود و شما می‌توانید به راحتی اقدام به خرید آن نمایید. اغلب این هویه انتخاب افراد بسیار حرفه‌ای است؛ زیرا دارای قیمت بالایی نسبت بوده و از وزن زیادی نیز دارد.

هویه مارک Wooden handle

یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید هویه این برند است که علاوه بر قیمت بسیار مناسب، ابزاری با کیفیت بالا را به مشتری ارائه خواهد کرد. اغلب ابزارهای ساخته شده در این برند دارای توان ۱۰۰ وات بوده که می‌تواند برای افراد مختلف با هر سطحی از سابقه در این کار مناسب باشد.

 هویه مارک Mitsu

توان هویه تفنگی حرارتی میتسو بین ۴۰ تا ۸۰ وات بوده و دارای کلید دو مرحله‌ای برای تنظیم دما است. این هویه نیز دارای قیمت مناسبی بوده و می‌تواند گزینه مناسبی برای افراد مبتدی باشد. البته این برند تنها به تولید این هویه اکتفا نکرده بلکه می‌توان انواع هویه با کیفیت‌های مختلف و توان متفاوت ساخته شده این برند را خریداری نمود.

 هویه مارک Cuick

هویه و هیتر کوئیک نیز گزینه بسیار مناسبی برای خرید است؛ زیرا دارای توان ۷۶۰ وات بوده و خروجی دما نیز در هیتر آن ۱۰۰ تا ۵۰۰ درجه سانتی‌گراد است. این محصول وزن سنگینی دارد و جابه‌جایی آن کار راحتی نخواهد بود پس توصیه می‌شود افرادی اقدام به خرید آن نمایند که دارای کارگاه‌های لحیم‌کاری بوده و برای مدت زمان طولانی دستگاه را جابه‌جا نمی‌کنند.

 

جمع بندی راهنمای خرید بهترین هویه برقی

یکی از ابزارهای جانبی بسیار پر کاربرد، هویه است که مطمئنا همه ما با آن آشنا هستیم. برای خرید این دستگاه باید فاکتورهای مختلفی همچون توان، نوع، جنس سری یا نوک و … را بررسی کرده و سپس بتوانیم بهترین هویه موجود را انتخاب کنیم. برندهای معتبر زیادی نیز در سراسر جهان اقدام به طراحی و تولید انواع هویه در مدل‌های مختلف می‌کنند تا بتوانند مشتریان بیشتری را به خود جذب کرده و فروش بالایی داشته باشند.

 

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true

بت اسپات