×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

تابناک اجتماعی –
توزیع گوشت تنظیم بازار به کمک چند فروشگاه آنلاین؟ این ایده بکر از کجا به ذهن مسئولان رسیده و چرا بدون پیمودن سلسله مراتب و رعایت الزامات قانونی، یکباره از آن رونمایی شده است؟

به گزارش «تابناک»؛ این‌ها تنها چند نمونه از پرسش هایی هستند که در ساعات اخیر، ذهن بسیاری از ایرانیان را به خود مشغول کرده است. مردمی که نمی‌دانند ماجرا توزیع گوشت‌های تنظیم بازار توسط سایت‌های اینترنتی و تحویل آن در منازل از کجا درآمده و اصلا چقدر واقعیت دارد. اصلا مگر می‌شود به کمک چند سایت بازار گوشت را گرداند و تنظیم کرد؟

شک و شبهه‌هایی که به کمک اطلاع رسانی ناشفاف مسئولان رو به افزایش است تا برخی از خود بپرسند: آیا واقعا این ایده به ذهن مسئولان رسیده یا کاسه‌ای زیر نیم کاسه نهفته است؟ اصلا مگر همه مردم به اینترنت دسترسی دارند و کار با فروشگاه‌های آنلاین را بلدند؟ اصلا کدام فروشگاه‌های آنلاین؟

پرسش‌هایی که کنکاش در خصوص آن‌ها به پاسخ‌های جالب توجهی می‌رسد؛ از جمله اینکه به گفته مدیرکل امور دام استان تهران، دو فروشگاه آنلاین به نام‌های «به روز رسان» و «یخچال» عهده دار این امر شده‌اند که اگر به مدد موتور‌های جست‌وجوی اینترنتی به دنبال آدرسشان بگردیم، پی خواهیم برد یکی شان هنوز وجود خارجی هم ندارد!

این در حالی است که به گفته این مقام مسئول، طرح توزیع آنلاین گوشت‌های تنظیم بازار از امروز (پنجشنبه) آغاز شده و فروشگاه مجازی «به روز رسان» حتی از روز گذشته این کار را آغاز کرده است. فروشگاهی که در سایت آن ادعا شده شرکتی «دانش بنیان» است، ولی در فهرست شرکت‌های دانش بنیان در سایت معاونت علمی ریاست جمهوری اثری از آن به چشم نمی‌خورد!

فروشگاهی که هرچند همه مجوز‌های مورد نیاز برای فعالیت فروشگاهی در فضای مجازی را دارد، بسیار کم سن و سال و ناشناخته است؛ ویژگی‌هایی که می‌شود با تکیه بر آنها، این فروشگاه را امتحان پس نداده خواند و از اینکه امری به این مهمی به آن واگذار شده، تعجب کرد؛ تعجبی که اگر بنیادی‌تر مورد توجه قرار گیرد، به این پرسش خواهیم رسید که چگونه توزیع گوشت‌های تنظیم بازار به این دو فروشگاه سپرده شده و مبنای عمل مسئولان در این خصوص چه بوده است؟ آیا الزامات در واگذاری امور دولتی به بخش خصوصی رعایت شده یا پای تخلف و مسائل غیرشفاف در میان است؟

ابهاماتی کلیدی و مهم که اگر بدانیم یک ماه پیش تغییری در این شرکت در روزنامه رسمی به ثبت رسیده که حکایت از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده این شرکت و تصمیمی مرتبط با توزیع گوشت تنظیم بازار در این فروشگاه آنلاین داشته، عجیب‌تر به نظر می‌رسد؛ تصمیمی که بر اساس آن، «عملیات حق العملکاری اعم از توزیع و پخش و حمل و نقل درون شهری و تحویل کالا‌های سردخانه‌ای و یخچالی» به موضوع فعالیت این شرکت افزوده شده است.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true

بت اسپات