×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

 

طالبان،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای انجام تظاهرات را «تحت هر نام و عنوانی» ممنوع خواند و اعلام کرد در صورت تخلف در این زمینه «مسئولیت هر حادثه‌ای بر عهدهٔ متخلفان خواهد بود».

به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز، گروه طالبان در اطلاعیه‌‌ای که شامگاه چهارشنبه منتشر کرد با اعلام آن‌که «شماری از مردم کابل و برخی ولایات با تظاهرات روزهای اخیر «برای چندمین روز متوالی امنیت را به هم می‌زنند و زندگی عادی را مختل می‌کنند» تصریح کرد که «اعتراضات باید قانونی باشد» و نیازمند «مجوز وزارت دادگستری» است.

 

وزارت داخله طالبان در ادامه متذکر شده است: «تا زمانی که تمام مراحل قانونی در این مورد به پایان نرسیده هیچکس نباید اعتراضات برپا کرده و موجب نگرانی شهروندان شود.» و همچنین هشدار داد‌ که «متخلفان با اقدامات قانونی شدید مواجه خواهند شد.»

 

از سوی دیگر سخنگوی طالبان اعلام کرد که انتخابات در افغانستان برگزار می‌شود و همه افغان‌ها در آن شرکت می‌کنند. ذبیح‌الله مجاهد افزود که طالبان تلاش می‌کند «شخصیت‌های با کفایت افغان خارج از طالبان» را وارد دولت جدید کند.

 

وی در مصاحبه‌ای با شبکه الجزیره گفت: «انتخاباتی برگزار خواهد شد و همه طرف‌های افغان در مرحله آینده در آن شرکت خواهند کرد.»

 

دولت فعلی موقتی است

ذبیح‌الله مجاهد همچنین در زمینه حضور زنان تصریح کرد که «دولت فعلی موقت است» و افزود: «این اول راه است، ما زمینه فعالیت و حضور زنان را فراهم می‌کنیم. آنها می‌توانند وارد دولت شوند. این در مرحله دوم خواهد بود.»

 

طی بیش از سه هفته که طالبان پایتخت افغانستان را در اختیار گرفته‌اند گروه‌های مختلفی از مردم به‌ویژه زنان در کابل،‌ هرات و مزار شریف دست به اعتراض‌ زدند. شماری از معترضان در روزهای گذشته شعارهایی از قبیل «آزادی»، «مرگ بر پاکستان» و نیز «کابینه بدون زن ناکام است» سر دادند.

 

نیروهای طالبان با خشونت با تظاهرکنندگان برخورد کرده‌‌اند و روز سه شنبه دو تن در جریان اعتراضات هرات جان باختند.

 

طالبان همچنین شماری از خبرنگاران و اهالی رسانه را موقتا بازداشت کرده و برخی از آنها را کتک زده‌اند. دستیار گزارشگر یورونیوز در کابل نیز یکی از این افراد بوده که مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

 

***

پیشنهاد ویژه
  • افزابش قد,عمل افزایش قد,کوتاهی قددنبال راه موثر ومطمئن افزایش قد هستی؟
  • ارتودنسی,متخصص ارتودنسی,ارتودنسی نامرئینظم و زیبایی را به دندان های خود ببخشید
  • بانک ملی,سپرده گذاری بانک ملی,سود سالانه بانک ملیعرضه اوراق گواهی سپرده مدت دار*سالانه%۱۸

 

طالبان دسترسی به اینترنت در کابل را محدود کرد

در پی تظاهرات روزهای اخیر شهروندان افغانستان ، طالبان دسترسی به اینترنت را در بسیاری از نقاط کابل محدود کرده اند.

 

این محدودیت در حالی وضع می‌شود که تظاهرات روزهای گذشته علیه مداخله نظامی پاکستان در افغانستان، از سوی شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده ای یافته بود

 

شهروندان در کابل و برخی ولایت های دیگر کشور، طی روزهای اخیر در اعتراض به سیاست های پاکستان و طالبان دست به اعتراض زده بودند.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true

بت اسپات