×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
false

فرزاد محمدی(زاده ی ۱۹۸۹/۰۵/۱۴)سرمایه گذار،تحلیل گر بازارهای مالی ایران،پژوهشگر زلزله و مرمت گر بناهای تاریخی ست.او جز پنج موسس اصلی سازمان جهانی آیسک(AIESEC) در شهر اصفهان است.

فرزاد محمدی در سال ۱۳۶۸ هجری خورشیدی در شهر شیراز به دنیا آمد و سه سال بعد ،یعنی ۱۳۷۱ به همراه خانواده به اصفهان مهاجرت کردند.

فعالیت فرهنگی را در ۱۲ سالگی (سال ۱۳۸۰) و با مجموعه فرهنگی و علمی زهراییان در شهر اصفهان شروع کرد و تا ۱۸ سالگی به عنوان عضوی از هیئت امنا این مجموعه فرهنگی فعالیت میکرد.

دوران دبیرستان را در مدرسه آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی و حاج عبدالحسین سلامت در اصفهان گذراند.

او در سال ۱۳۹۱  با رتبه ی ۲۱۶ کنکور سراسری در رشته ی هنر ،به صورت متمرکز در رشته ی مرمت بناهای تاریخی در دانشگاه هنر اصفهان پذیرفته شد.
یکسال پس از حضور در این دانشگاه به عنوان دبیر انجمن علمی مرمت و احیای بناهای تاریخی دانشگاه هنر اصفهان انتخاب شد.
فعالیت ها، تفکرات و روابط باز او با دیگر نهادهای پژوهشی ایران ،باعث شد انجمن علمی تحت سرپرستی او رشدی چشمگیر در میان مجموعه های دانشگاهی دانشگاه هنر اصفهان داشته باشد؛ برگزاری نشست تخصصی شناخت کاروانسراهای ایران با حضور نماینده یونسکو(پروفسور یورک دیترام )،تنها یک نمونه کار علمی و فرهنگی از این دانشجوی سال اولی دانشگاه هنر اصفهان بود.

فرزاد محمدی پژوهشگر زلزله 
 در ابتدای ورود به دانشگاه هنر اصفهان به عنوان محقق زلزله در پژوهشگاه مدیریت بحران های طبیعی شاخص پژوه مشغول به کار شد و حاصل کار پژوهشی او ،چاپ اولین کتاب آموزش زلزله به کودکان با نام [وقتی زلزله میشه] در سال ۱۳۹۳ بود که به فاصله کمتر از یکسال به چاپ ششم رسید.

تفکرات باز میان رشته ای و ارتباطات با دانشجویان دیگر رشته های دانشگاه هنر اصفهان، او را ترغیب کرد که نهاد میان رشته ای بین دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان  تاسیس کند.در نیمه دوم سال ۱۳۹۳ و در دومین سال حضور او در دانشگاه هنر اصفهان،باشگاه مهندسان دانشگاه هنر را مخصوص برای دانشجویان مهندسی دانشگاه هنر اصفهان(مرمت بناهای تاریخی،معماری،شهرسازی) تاسیس کرد که ارتباطات نزدیکی با پژوهشگاه مدیریت بحران شاخص پژوه اصفهان برقرار کرد و تعامل میان رشته ای  بین دانشجویان معماری،مرمت بناهای تاریخی و شهرسازی در مبحث زلزله و مدیریت بحران با این پژوهشگاه برقرار شد.

پیشرفت های او در ایجاد روابط و تعامل بین نهادهای علمی و پژوهشی با دانشجویان باعث ارتقای او به عنوان دبیر شورای دبیران انجمن های علمی دانشگاه هنر اصفهان شد.

در سال ۱۳۹۴ ،سازمان جهانی( آیسک) AIESEC که یک نهاد غیر انتفاعی، غیرسیاسی زیر نظر سازمان UNDP سازمان ملل است،با کمک فرزاد محمدی توانست دفتر رسمی خود را در اصفهان تاسیس کند.(این نهاد جهانی،پس پس از کناره گیری او از سمت نائب رئیسی،بنا به دلایلی نامشخص  به کار خود در ایران پایان داد)

فرزاد محمدی مرمت بناهای تاریخی(بین المللی و ایران):
فرزاد محمدی پس از اتمام تحصیلات از دانشگاه هنر ،به مدت ۹ماه به کشور افغانستان سفر کرده و در فعالیت های مرمتی و احیای بناهای تاریخی این کشور حضور داشت.
از جمله  طرح های احیای بناهای تاریخی افغانستان که او در آن شرکت داشت:
۱)طرح مرمت مقبره خواجه عبدالله انصاری
۲)طرح مرمت مسجد جامع هرات
۳)طرح مرمت مقبره عبدالرحمن جامی
۴) طرح مرمت مقبره گوهرشاد
 بوده است.

او بعد از ۹ ماه به ایران بازگشت و در چندین طرح مرمت و احیا برای بناهای تاریخی ایران شرکت داشت، از جمله:
۱)طرح مرمت امامزاده احمد اصفهان
۲)طرح مرمت گنبد تاج الملک اصفهان
۳)طرح الگوهای معماری و گذرها در روستای ابیانه 

ورود به بازارهای مالی :
از ورود فرزاد محمدی به بازارهای مالی تاریخ دقیقی موجود نیست،اما بر طبق شواهد ،اولین توصیه های اقتصادی خود را به دوستان و مخاطبان خود از طریق پیج اینستاگرام خود اعلام کرد.
او جز اولین اشخاصی بود که سرمایه گذاری در بازار کریپتو را از سال ۱۳۹۵ به دیگران توصیه نمود.
پیش‌بینی او از نحوه بانکداری عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی دولت روحانی مبنی بر ایجاد تورم و رشد پایه پولی،باعث شد در بین فعالین بازار به چهره ای شناخته شده تبدیل شود.

او جز اولین اشخاصی بود که روی قیمت نه هزار و پانصد تومانی دلار آمریکا،سرکوب نرخ واقعی و ارز پاشی بانک مرکزی ایران را مورد انتقاد قرار داد و پیش بینی دلار ۳۲ هزار تومنی را برای سال ۹۹ کرد.
فرزاد محمدی همچنین جز اولین اشخاصی بود که سقف قیمتی دلار در سال ۱۳۹۹ را تشخیص داد و سرمایه گذاران را از سرمایه گذاری روی این قیمت ارز ،بر حذر داشت.
او یکی از مخالفان جدی سرمایه گذاری در بورس ایران بود:
"جمله ی معروف از او در رابطه با بازار بورس: بازاری که توسط همه نهاد های دولتی و رادیو و تلویزیون، تبلیغ به سرمایه گذاری در آن می‌شود و اکثر مردم در آن سرمایه گذاری کرده اند،بازار سرمایه نیست! کوره ی پولسوزی است! "
پیش بینی های او از بازارهای مالی ایران و جهان باعث شده است او به چهره ای شناخته شده در بازارهای ایران تبدیل شود‌.
او در حال حاضر دفتر شخصی سرمایه گذاری خود را با همکاری چند تن از جوانان و دانشجویان رشته اقتصاد  و فعالان در بازار سرمایه،مدیریت میکند.

false
false
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true

بت اسپات